România

România

sâmbătă, 14 ianuarie 2017

Poeți contemporani în Regal eminescian: Mariana Neacșu

Mariana Neacșu - Sibiu


                                    Eminescu

                            L-am numit pe Eminescu
                            Un poet nemuritor
                            Ni l-am însuşit cu vorba
                            „Poetul românilor”.
                            Dar la steaua-i ce răsare
                            Doar în vârful de catarg
                            Se închină toţi poeţii,
                            De pe oricare meleag!
                       






Dintre toţi...

Dintre toţi distinşii Escu”,
Îl aleg pe Eminescu
Să mă-nveţe ce-i iubirea,
Poate chiar, ce-i fericirea.
Să plutesc, privind un astru,                                                   
Pe un lac imens, albastru,
Eu, să fiu o Cătălină,
Tu, Luceafăr fără vină

Care-mi tulbură visarea
Cu iubirea lui ca marea,
Peste ţătmuri clocotită,
Peste pietre răvăşită.

Blânda lună” ocrotească,
Trestiile „lin foşnească”,
Apele murmure-ntr-una,
Stelele fie-mi cununa.




                                                                                   Se-apleacă luna…

                                                                                      Se-apleacă luna pe alei,
                                                                                      Cu raze palide şi reci,
                                                                                      Eu număr florile de tei
                                                                                      Şi mi-aş dori să nu mai pleci.

       Înfiorată, mă cutremur
       De dor şi de parfumul lor,
       Se lasă seara, ca un abur,
       Ce-mi umple sufletul, uşor.

       Răcoarea nopţii mă-nconjoară
       Cu braţe negre, pe poteci,
       Strânsoarea lor n-o să mă doară
       Rămâi cu mine, să nu pleci!

       Visul cu tine mi-e plăpând
       Şi îl ascund atunci când treci,
       Căci anii mei se duc, pe rând,
                                                                                     Dar eşti în sufletu-mi… pe veci.

                                                                                      Iubirea mea, te-aştept în versuri,
                                                                                      Fiindcă-s născută să te-ador,
                                                                                      Când mă răsfeţi, plutesc în ceruri
                                                                                      Şi nu-mi mai pasă dacă mor.                                                                                  
             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu