România

România

duminică, 15 ianuarie 2017

Poeți contemporani în Regal eminescian: Ștefania Burnea

Ștefania Burnea - Cerăt, jud. Dolj



























                                  SPUI EMINESCU, DEFINEŞTI O ROMÂNIE

                                     Te regăsesc ca pe-o lumină în orice-mprejurare
                                     Îţi este urma caldă în tot tărâmul strămoşesc,
                                     Te regăsesc ca nestemată-n drumul meu în care
                                     N-am încetat să cred că gândurile-aicea-ţi veşnicesc.

                                    Te întâlnesc când mă mângâi duios cu o ramură
                                    Din tainica-ţi pădure ce mă cheamă în vis vara,
                                    Când mă trimiţi în susur de ape în aventură
                                    Iubiri ca valuri înspumate să-mi trezească „sara".

                                    Şi chipul tău ţi-l mângâi când îmi este dor de tine
                                    În legănarea spicului şi a macului aprins,
                                    În bradul semeţ, în largi vai şi-nalte coline,
                                    În apa Dunării şi-a marii şi-n al zării cuprins.

                                    Tu-mi eşti mereu pomul cu ramul tânăr înfrunzit,
                                    Îmi eşti poveste, îmi eşti cântec tânguios şi suspin,
                                    Îmi eşti ecou de iubire peste timp infragezit,
                                    La ale tale blânde şoapte şi stelele se-nchin.

                                    E glasul tău acum poteca dintre ieri şi mâine
                                    Şi numele-ţi lăsat pe plai şi carte veşnicie,
                                    Privirea ta de sus dezleagă a iubirii taine,
                                    Spui EMINESCU, defineşti mereu o ROMÂNIE!


                                


     ŢI-AŞ DĂRUI

De-ar fi să mai cutreieri
cu drag ca înainte,
     ţi-aş dărui păduri
     şi lac şi blând izvor,
          ţi-aş duce-n cărare
          aducerile-aminte
               şi codrii ţi i-aş deschide
               cutremuraţi de dor...
                    priveşte cum scânteie luna plină
                    pe lacul vrăjit în aşteptare,
                         cum nuferii galbeni
                         dansează-n lumină,
                              renasc chemări
                              pierdute-n oarba zare...
                                   te-aşteaptă barca
                                   şi-n ea iubirea suferindă,
                                        iar tristul tei ţi-ngana
                                        doina ta de-amor
                                            „De ce nu-mi vii?”... Hai,vină!...
                                            şi-n murmur de izvor
                                                 să-ţi potoleşti iubirea
                                                 şi dulcele tău dor.

                                                                                 De-ar fi să vii Luceafăr
                                                                                 din lumea ta de stele,
                                                                                 Aice cu iubire
                                                                                 -ţi voi deschide drumul,
                                                                                 -ţi voi şopti în taină
                                                                                 (cum tu fusesei primul)
             romanţa florii-albastre
             şi-a plopilor din care
             tot mai lipseşte unul.

             Şi,dacă totuşi,mă vei privi
             din nemurire ,rece
             şi,dacă teiul şopteşte
                 EMINESCU-n a lui adiere,
             tu nu uita,
             rămâi a noastră mângâiere,
             cu ochii care-ţi ard
             ne luminează gândul!                                                                      







                                                       DORINŢA

                                       AFARĂ-I TOAMNĂ...Tu, DE CE NU VII?
                                                   DORINŢA-mi vie o fac chemare,
                                       Trăiesc intens SPERANŢA c-ai să revii,
                                                   O RUGĂCIUNE-nalţ spre-ntisa zare.
                                                   TU MĂ PRIVEŞTI CU MARII OCHI prin vreme,
                                                   APARI SĂ DAI LUMINĂ-n noapte!
                                                   O, DULCE ÎNGER BLÂND şi VIATA geme
                                                   CÂND GLASUL DURERII în ceas se zbate.

                                      Vino! LASĂ-ŢI LUMEA TA UITATĂ!
                                                  DE CÂTE ORI,IUBITO... ţi-am şoptit?
                                                  STELELE-N CER te văd înfiorată
                                                  IUBIND ÎN TAINĂ eu sunt neliniştit.

                                      Mă închin LA STEAUA ce răsare
                                                  Şi PESTE VÂRFURI de brad te privesc
                                      Eşti ÎNGER DE PAZĂ, eşti alinare
                                      Şi FLOARE-ALBASTRĂ la care tânjesc.

                                                  DE CE ÎN AL MEU SUFLET e noapte
                                                  DUPĂ CE ATÂTA VREME tot strig?...
                                                  ÎNGER PALID,trimite-mi calde şoapte
                                      În SINGURĂTATE să nu-mi fie frig!

                                    Te-aştept PE ACEEAŞI ULICIOARĂ
                                    Când NOAPTE-mi da în taină bineţe,
                                                 CRĂIASA DIN POVEŞTI, vino! coboară
                                                 DIN VALURILE VREMII tinereţe!

                                                 ŞI DACĂ...SARA PE DEAL un bucium
                                     Cânt-a jale, CA O FĂCLIE să-mi apari,
                                     În FREAMĂT DE CODRU să nu simt zbucium
                                     Când LUNA IESE DIN CODRI seculari.

                                     Vino PE LÂNGĂ PLOPII FĂRĂ SOŢ
                                                 SĂ NE PLIMBAM iar PRIN NOPŢI TĂCUTE!
                                     Şi OCHIUL TĂU IUBIT vrăji-va pe toţi,  
                                                TRECUT-AU ANII, dar VIS(e)-s plăcute...

                                              

                          (Cu o selectie din minunatele poeme eminesciene am  
                          pus in versuri una din frumoasele teme versificata  
                          inegalabil de poetul de la Ipotesti.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu