România

România

vineri, 6 ianuarie 2017

Poeți contemporani în Regal eminescian: Ileana-Cornelia Neaga


COLIER DIN PERLE

Perle, titluri de poezii
Adunai treizeci și nouă!
Uite-aici, le-nșiruii
Ca și boabele de rouă!

Le-nșirai ca pe mărgele
Câte una, pe o ață
Făcui colier din perle!
Eminescu, prinse viață:

„Sara pe deal”, „ Fiind băiet păduri cutreieram”
„Printre stânci de piatră seacă”!
„Copii eram noi amândoi” și ne-ascundeam
De „Vre o zgâtâie de fată”!

Grafică, Mihai Cătrună
                   „Când amintirile”, „De-atâtea ori”
                   „Din valurile vremii”,  mă-nfășor!
                   „După ce atâta vreme”
                   „Tu mă privești cu marii ochi”!
                   „O,  rămâi” și „Lasă-ți lumea”...
                   „Mândro,  mândro”...
                   „Doina”, „Diana”!

                   „De câte ori iubito”,
                   „În ochii tăi citisem”?
                   „Un farmec  trist și neînțeles”...
                   „Melancolie”!
                   „Și era ploaie și senin”
                   „Stele-n cer” și o „Rugăciune”!





                                                                De ce nu-mi vii”, 
                                                                „Floare albastră”
                                                               „Pe aceeași ulicioară”?
                                                               „Pe lângă plopii fără soț”,
                                                                Pe „O stradă prea îngustă”!


Lângă  „Lacul”, cel cu nuferi  
O să-ți las ,,Scrisoarea  I”-a...                           
Grafică, Mihai Cătrună


Că „Departe sunt de tine”
Și tu „Nu mă înțelegi”!
„Mai am un singur dor”
Și doar„Speranța”...
„La tine mă închin”!

„Prin nopți tăcute”, „Peste vârfuri”
„La mijloc de codru des”
„Somnoroase păsărele”
Murmură: la „Revedere”!









                                                                                                                                                                                                                                                              EPIGON

                                                                             Cred că de vreo patru zile
                                                                             Îmi scrântesc mintea, degeaba,
                 Și-am umplut vreo zece file...
                 Vă scriu aici, cum stă treaba:

                 M-am luat, zău, după alții,
                 Prieteni toți, confrați cu mine,
                 Ce-au primit doar exclamații,
                 Cu talent au scris, în fine.

                 Omagiindu-l pe Poet
                 Aș fi vrut să scriu, cinstit,
                 Stih sublim, dulce, discret,
                 Dar apoi... m-am răzgândit.

                 Cine-s eu ca să-mi permit
                „Poetesă” de doi bani,
                 Pe Luceafăr... să-l imit,
                 Eu, ce nu am zece fani...?!

                                                                                                      Mai bine să mă închin
                                                                              La Luceafăr, zău, în zori,
                                                                              Cu stimă, respect declin:
                                                                              Poetu-i... Nemuritor...!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu