România

România

sâmbătă, 4 februarie 2017

Metamorfozele inimii: Adina Velcea - poezie de dragoste

Adina Velcea- Grecia






















                      Anamorfoză

Eu te iubesc cu toată puterea minții mele
Născută din adâncul ce-ascunde murmur tragic
          Când în tăcerea nopții apari ca o chemare
          A unui fantomatic tărâm poetic magic.

               Privirea-mi te cuprinde, te mângâie, te cere;
               O, palidă nălucă, cum plânge-n versuri pana
                         Când îți creez conturul cu frenezia-mi vie
                         Ca prin a ta ființă să-mi vindec pe veci rana.

                              A nopții esti stăpână și te slăvesc cu-ntreaga
                              Simțire înfrânată ce trupului dă viață
                                        Că pe întinsul rece și hâd al existenței
                                        Mi-ești clipa de visare ce-n beznă mă răsfață.

                                             Te-așez pios în slovă, te scriu cu-nverșunare
                                             Și te închid în fila ce-și tremură visarea
                                                       Ca ultima vibrare a unui glas ce strigă
                                                       Secunda irosită când se deșteaptă zarea.

                                             Sfârșitul e aproape, dar vreau să gust nectarul
                                             Din trupul tău extatic cu-o patimă nebună,
                                                       Să te cuprind în mine și-n spasmul încleștării
                                                       Să uit că noaptea trece și totul e minciună.

   




















                                                                                  Mai știi tu vara-aceea...

                                                                           Mai știi tu vara-aceea în care ne iubeam
                                                                           Și ceru-și presărase azurul în priviri?
                                                                      Ne mângâia tăcerea și orice gând aveam
                                                                      Plutea ca o petală în zbor de heruvimi.

                                                                 Mă legănai în lanul privirilor duioase,
                                                                 Halucinant de tandre, atingeri și mister,
                                                            În tresăriri de clipă, tristețea-și lepădase
                                                            Haina de lacrimi roasă când s-a-nălțat la cer.

                                                       Ne cununase vara semnând pe o hârtie
                                                       Poemul de iubire din sufletul vrăjit.
                                                  Inelul de logodnă?... un vers de poezie
                                                  Înfășurat pe deget, ca dorul înfrunzit.

                                             Deasupra noastră luna își picura argintul
                                             Și surâdea în taină, voios, un clopoțel,
                                        Iar noaptea-nfiorată semnase legământul
                                        Cu o steluță mică, drept piatră la inel.

                                   Dar zările viclene pândeau cu ochii tulburi,
                                   Ascunse-n jungla crudă a răului uman
                              Și încolțiră șoapte, și îndoieli, și gânduri
                              Aduse de furtuna unui destin dușman.

                         Azurul din privire e azi doar amintire,
                         În inimă pustiul a-nfrânt orice avânt,
                    Lăstarii de iubire sunt morți în cimitire
                    Și moartea-și cere dreptul la ultimul cuvânt.

               Dar undeva o lira își cântă dorul verde
               Ca un Orfeu din vremuri, rătăcitor prin veac,
          Prin lujerii speranței uitarea-ncet se pierde,
          Un corb își frânge zborul în flori de liliac.

     În șopot curge ziua, iar noaptea se răsfață
     Prin câmpul plin de stele-n oglinda de la geam,
Și te întreb, iubite, cu glas de dimineață:
Mai știi tu vara-aceea în care ne iubeam?


                     De câte ori, iubite

     - De câte ori, iubite, din cer tu te-ai prelins
     Pe geana mea înlăcrimată în urma unui vis...
          Nici stelele nu au puterea de-a lumina ca tine
          Căci tu eşti cel ce poate durerea să-mi aline...

              De câte ori te-ascult în gânduri ce nu tac,
              Te caut cu privirea şi cât de mult îmi plac
                   Sclipirile de stele din ochii tăi senini...
                   În noaptea vieţii mele sunt raze şi lumini.

                        De câte ori în noapte am rătacit pe drum,
                        Te-am căutat prin valuri şi prin ecou postum
                             Sperând să-ţi cad în braţe, iubite, şi-apoi iară
                             Să reclădim din resturi o nouă primavară.

                                  De-mi dai din nou iubire prin lacrimi vii de cer
                                  Eu pe altarul vietii drept jertfă mă ofer.
                                       Şi-ntreaga mea făptură luci-va-n veşnicie
                                       Ca ochi aprins al nopţii pe bolta cenuşie!

                                            „- Să fie oare-aievea?... sau visul se aprinde
                                            Când ochiul nopţii vine şi dorul să-mi colinde?
                                                 Tot cerul viu  clipeşte privind duios, acuş,
                                                 Lumină cum dau lunii din palmele căuş.

                                                      Eu îţi alin tristeţea şi rănile-ţi pansez
                                                      Şi stelele pe ramuri în noapte ţi le-aşez.
                                                           Şi pot, iubita mea, prin farmec şi mister,
                                                           Durerea ta adâncă în mine s-o transfer.”




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu