România

România

sâmbătă, 14 ianuarie 2017

Poeți contemporani în Regal eminescian: Virginia Pârvu

Virginia Pârvu - București

















           Lui Mihai Eminescu I

Un secol mă desparte de fizica-ți prezență
Doar eu te ştiu şi-mi pare că te-aș fi cunoscut
Simțindu-mă atrasă de-a lumii chintesență
Spre tine-mi îndrept gândul când pana mi-o ascut.

Şi timpul se oprește când versu-ți mă îmbie
Iar paşii minții mele mai repede se scurg
Scăpând încet, dar trainic de-a lumii colivie
Percep nemărginirea ca pe-un etern amurg.

Mai mult de-un veac, se pare că trebuit-a țării
Sau poate că nici astăzi nu ştie pe deplin
Să-ți înțeleagă jertfa pe-altarul neuitării
Şi jalea cea mascată de-al stihului divin.

Cafea cu Demiurgul tu poate bei în Eden
Sau la taifas cu Shakespeare în Cer poate că stai
Luceafărul stă strajă, iar Făt-Frumos ți-e prieten
Aşa-mi închipui astăzi c-arată Sfântul Rai.

Coboară jos... o clipă, revede-ți codrul iară
Căci e același, încă, dar nu știu până când
Şi-adu-l pe Țepeş, Domnul, căci țara stă să piară
Iar inima Moldovei te-aşteaptă suspinând.


                                                                         Lui Mihai Eminescu II

                                                                De-ai fi avut „norocul” în altă limb-a scrie
                                                                O limbă cu renume, știută peste tot
                                                                Te-ar fi putut traduce și n-ai mai fi, bădie
                                                                „Poetul nepereche”, eternul patriot.

                                                                 Dar tu cântat-ai viața în dulcele grai dacic
                                                                 Așa ți-a fost dat ție ca artei să-i slujești
                                                                 De la Adam și Eva, din Ev sau chiar cretacic
                                                                 Nu mai văzut-a lumea poet ca-n Ipotești.

                                                                 Azi, când „trecut-au anii”, să știi că România
                                                                 Nu te-a uitat și-n Cartea-i tu scris o să rămâi
                                                                 Mihai, te odihnește, fii frate cu vecia
                                                                 Și colo sus, la Domnul, o vorbă să ne pui.




VISUL VERONICĂI

Vălul nopții lin coboară
Stele mici apar curând
Stă privind pe geam afară                                              

Iar tu stai la ea în gând.

Peste ochi somnul s-așterne
Doar el dorul îi alină
Gând duios speranță cerne
Numai inima-i suspină.

Și vin îngeri s-o aline
Între aripi să o prindă
Dragu-așteaptă, el nu vine
Bezna nopții-i e osândă.

„Doamna mea...”, aude-n noapte
Inima i-a tresărit
Se alintă printe șoapte
„Emin drag... Bine-ai venit!”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu