România

România

sâmbătă, 21 ianuarie 2017

Poeți contemporani: Nicu Doftoreanu - TANGOUL UNIRII (Am fost la Alba Iulia)


Nicu Doftoreanu - București
             Motto:
           „M-au călcat în picioare.
          Acum ştiu cât cântăreşte fiecare”.
                 Filozofie Glumeaţă de… cafenea                                           


          Am fost la Alba-Iulia în cetate
          Chemat de clopotul ce bate a UNIRE
          Sperând în EA o regăsire-n toate,
          Sperînd să-mi regăsesc un frate  în iubire
          Cu viitorul şi prezentul clar... ca la copii
             Sperând să-mi regăsesc culorile visate  în ajun
          Aşa cum  ....ŞTII?  
          Nu poţi visa decât de MOŞ CRĂCIUN!
          Să-mi regăsesc dorinţelor altar.
          Să-mi regăsesc…
          Dar NU !
         NOI am uitat că cei de-acum,
          Cei vii,
          N-am înţeles contemporanii  niciodată,
          Decât doar despărţiţi de moarte
          Şi-atuncea…numai câteodată,
          Aşa cum cei ce vor veni
          Ne judeca-vor poate şi pe noi,
          Pe fiecare-n parte.
          Dar NU! Dacă-nţelegerea-n UNIRE va deveni doar vorbă goală,
          Precum tinde,
          Se vor strica iar toate câte sunt, dând fericirea-n spate!
          Şi-atunci vor fi din nou doar lozinci sparte,
          Lozinci uşoare spuse în neştire
          De cei care nu  lasă loc de-ndemn…decât puterii şi măririi.

„Minciuna stă  cu regele la masă “
          Dar, DOAMNE !!.. cine să-i dea privirii semn ca să o sperie ?!

                                              Mărite Doamne!...
          Poate dai un semn că  eşti cu noi ACUM!
                     HAI,  Vino Doamne  cum ai fost
          Şi-atunci,
         Tot în Decembrie...,
         Tot pe-acelaşi drum!
           Şi-arată-ne cum să muncim cu rost
         Pentru a ridica din nou al ţării steag,
         Nu numai cu promisiuni şi vorbe desenate vag!
                               Învaţă-ne cum să iubim cu drag
        Cum se cuvin... şi nu după cum ne convine.
                   Să arătăm din nou la lume,
        Precum am mai făcut-o,
        Că-n veci de veci cel care simte că-i ROMÂN
        O spune şi-o arată cu vorbe,
       …dar mai ales cu fapte ce rămân...
        Alăturea de toţi cei care-n Alba Iulia, în cetate,
        Ar fi dorit să ningă pe neaşteptate,
        Să facă totul alb, 
        Fără păcate, 
        Aşa...
                      Cum a mai fost la Alba-Iulia în cetate!

Cetatea Alba-Iulia Carolina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu