România

România

marți, 14 februarie 2017

Metamorfozele inimii > Maria Niculescu - poezii de dragoste

Maria Niculescu - București
















                     CÂT TE IUBESC!

               Cât te iubesc, ce mi se-ntâmplă, oare?
               De sunt aceeași, sunt cu totul alta,
                         Am regăsit a Fericirii halta,
                         Ori am rămas aceeași, visătoare?

                        De-i vis, te rog, nu-ngădui trezirii
                        Să scuture, din flori de lămâiță
                                  Atât de mult dorita coroniță
                                  Ce-o vreau a mea, chiar în pofida Firii!

                                  Cât te iubesc! Tu m-ai schimbat în totul,
                                  Mă simt frumoasă, bună, înțeleaptă,
                                            Mai lasă-mi visul, nu știu ce m-așteaptă,
                                            Vreau să câștig al Fericirii-potul.

                                            Atunci, iubitul meu, din piept voi scoate,
                                            Ofranda rubinie fremătândă,
                                                      S-o iei drept cea mai mare-a ta izbândă,
                                                      Rămâi în al meu vis, mult adorate!

















                                                                                   MAI LASĂ-MĂ...

                                                                     Mai lasă-mă să te privesc în ochi
                                                                     Chiar dacă, tot privindu-te,-ameţesc;
                                                                Îţi pare curios? Chiar nefiresc?
                                                                Doresc, al meu iubit, să te deochi!

                                                           Să te mângăi, pe frunte să te-alint,
                                                           Să îţi descânt pe roua de pe frunză
                                                      Şi-n gându-mi, gându-ţi tainic să pătrunză,
                                                      Ţi-oi da să bei licori din flori de mint,

                                                 Prinundesmaraldine am săprefir
                                                 Iubirea-mi prefăcută în esenţă-
                                            Încet, încet, cu multă imprudenţă:
                                            Trei picături, mirabil elixir.

                                       Când vei deschide ochii, va să vezi
                                       Cu totul alta decât cea ce este,
                                  Să par a fi ieşită din poveste,
                                  Să nu-i ceri, frumuseţii-mi, noi dovezi.

                                                                 Şi voi avea curaj, atunci, să-ţi spun
                                                                 Iubirea ce, în suflet, se frământă,
                                                            Iubirea, pe cât pură, pe-atât sfântă;
                                                            În fericirea-mi aş dori  s-apun.

                                                       În altă viaţă-am să te-aştept, să fii,
                                                       Va să trăim iubirea ne-ncepută
                                                  Pe pajişti verzi, în cânt de alăută,
                                                  Sub soare blond, sub stele sidefii...















                 SĂRUTĂ-MĂ, IUBITE!

                     Sărută-mă, iubite,
                          Nu fi  gelos pe Vântul
                               Ce-aleargă în neştire,
                                    Şi-apoi e nestatornic,
                                         Se întrecând, isteţul,
                                              Cu acul de la ornic
                                                   Şi, nefiresc de iute,
                                                        Spre zări, îşi ia avântul!


                                    Sărută-mă iubite,
                                         Nu fi  gelos pe Soare,
                                              El e amantul Zării
                                                   Şi-n marea-i pasiune
                                                        Nu ştie ce-i măsura
                                                             Şi nici i se supune,
                                                                  Ardoarea dăruindu-şi
                                                                       Din zori, până dispare!

                                         Sărută-mă iubite,
                                              Nu fi  gelos pe Valul
                                                   Ce-n efemer, sărutul,
                                                        Îşi dăruieşte viaţa,
                                                             Se stinge cât ai spune
                                                                  Un "Bună dimineaţa!"
                                                                       Nu are timp, sărmanul,
                                                                            Să-şi afle idealul!

                                               Sărută-mă, iubite,
                                                    Al tău sărut adie,
                                                         Mă-ngheaţă, mă-nfioară,
                                                              Mă răcoreşte iară,
                                                                   Îmi dă aripi, iar trupu-mi,
                                                                        Spre 'nalturi albe zboară,
                                                                             Mă simt, mă simt uşoară,
                                                                                  Un fulg de păpădie!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu