România

România

joi, 16 iulie 2020

Angela Mihai - Antologia „Poeți și prozatori români în Regal eminescian! - ediția 2020


             Angela MIHAI
                      (România)
                     Italia

                                                                                                      ȘOAPTA STINSĂ
 
                                                                                                       Mereu eu te visez, iubite,
                                                                                                  Îmi ești străin și nu te știu,
                                                                                             Ești doar un chip printre ispite
                                                                                        Și îmi doresc a ta să fiu.
 
                                                                                   Tu nu afla-vei niciodată
                                                                              Și n-o să-ți spun, atât să știi,
                                                                         Nu o să-ți bat nicicând la poartă,
                                                                    Dar te voi aștepta să-mi vii.
 
                                                               Voi așeza, pe plita-ncinsă,
                                                          Ceainicul vechi plin ochi cu vin
                                                     Și-oi ține flacăra aprinsă,
                                                Doar, răsări-vei din senin.
 
                                           Voi pune pe podeaua roasă
                                      Un petec de pe câmp, cu flori
                                 Și-n straie albe de mătasă,
                            Te-oi aștepta printre culori.
 
                            Eu, preumbla-mă-voi prin casă,
                                 Privind pe geam din când în când,
                                      Sub lampa pâlpâind, la masă
                                           M-oi așeza să-ți scriu un rând.
 
                                                Mai tresări-voi câteodată,
                                                     Printre tăceri sparte de câini,
                                                          Sau de vreun scârțâit de poartă,
                                                               Sau de la tremurul din mâini.
 
                                                                     Voi mai lăsa din mână scrisul,
                                                                          Când umbra-mi va încremeni,
                                                                               Să pot să sting lampa și visul
                                                                                    Și șoapta-ți, de n-o mai veni.
 
                                                                                         Pe petecul de câmp cu rouă,
                                                                                              Voi pune vin în două cești
                                                                                                    Și te-oi sorbi din amândouă,
                                                                                                         Să cred că lângă mine ești.
 
                                                          De vin și trupu-ți îmbătată,
                                                     Prin gându-mi greu și-mpleticit,
                                                Fără de strai și-n flori culcată,
                                           Am să visez că ne-am iubit.
 
                                           În zori, cu greu dezmeticită,
                                                Voi rupe rândul ce ți-am scris,
                                                     Să nu îmi mai rămâi ispită,
                                                          Să nu îmi mai rămâi nici vis.


27 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Alese și dragi mulțumiri, recunoștință multă,prețuire și o îmbrățișare sufletească!❤

      Ștergere
    2. Alese și dragi mulțumiri, recunoștință multă,prețuire și o îmbrățișare sufletească!❤

      Ștergere
  2. Absolut superb! Felicitări Angela,minune de om!Mult succes mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alese și dragi mulțumiri, recunoștință multă,prețuire și o îmbrățișare sufletească!❤

    RăspundețiȘtergere
  4. Infinite mulțumiri,o îmbrățișare sufletească, recunoștință și prețuire!❤

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos că de obicei. Felicitări și succes in continuare. ❤️

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos că de obicei. Felicitări și succes in continuare. ❤️

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos că de obicei. Felicitări și succes in continuare. ❤️

    RăspundețiȘtergere
  8. Creațiile Domniei Voastre au inobilat paginile antologiilor editate de revista Amprentele Sufletului,la fel cum distinsa dumneavoastră prezență a dat strălucire tuturor evenimentelor organizate de respectiva publicație!
    Va felicit din suflet!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce frumoase versuri...ma patrund in minte si in inima...felicitari si succes iti doresc alaturi de cei dragi tie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alese mulțumiri, recunoștință multă și prețuire, pentru frumusețea cuvintelor pe care mi le-ați dăruit!

      Ștergere
  10. Felicitări din partea mea, Angela! Ești mereu pe val plină de grație.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți sărut sufletul și chipul, Mircea,ești minunat,îți mulțumesc și te iubesc!

      Ștergere
    2. Îți sărut sufletul și chipul, Mircea,ești minunat,îți mulțumesc și te iubesc!

      Ștergere
  11. Superb, Angela!
    Versurile tale ard, frig, dau cu toamna de gard și cu iarna de peteți!
    Versurile tale sint primăvară și vară, sunt iubire pură, înflăcărată, sunt carne din carnea ta, sânge din sângele tău, os din osul tău, lacrimă și zâmbet, sfioșenie și curaj, sunt suflet și inimă, sunt ochi, și buze, și foc, și fulger...
    Prețuire, prețuită mea prietenă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mi-ați stors lacrimi de bucurie și m-ați ridicat la cer pe palmele cuvintelor dumneavoastră care copleșesc și mângâie deopotrivă,sunt cuvinte sfinte și prețioase care îmi arată calea spre mâine... de aici,din rătăcirea mea! Va iubesc din adânc de suflet și vă voi așterne sub pasi, toate mulțumirile mele sibcere, împletite cu dragostea și iubirea mea, cu prețuirea profundă și cu recunoștința mea veșnică! Vă sărut mâinile, sufletul și chipul, cu admirație infinită si cu tot dragul inimii mele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scumpa mea, mă emoționezi de fiecare dată...
      Te iubesc, te prețuiesc, te admir...
      Ești un miracol și-mi răscolești sufletul de fiecare dată...
      Nu mă satur să te "devorez", să mă hrănesc din versurile tale care oricâtă tristețe ar purta în ele, luminează prin bezna durerii ca cel mai puternic far din lume.
      Tot binele și toate gândurile mele bune îți sunt și îți vor fi aproape.
      Îmbrățișări calde de suflet...

      Ștergere
    2. Vă sărut mâinile și va iubesc!❤

      Ștergere
  13. Prima impresie despre poezia Domniei Voastre este aceeea că emană multa melancolie,iar asta nu e deloc rău,melancolia fiind câteodată asemuită cu "fericirea de a fi trist" sau mai degrabă cu o "muzica inconştientă a sufletului",care în cazul poeților așează pe note metaforice trăirile intense ale sufletului!Ați condensat în câteva strofe un mănunchi consistent de sentimente de la așteptare până la dorința,și de la bucuria dragostei până la extazul împlinirii!
    Tot ceea ce trăiți și gândiți așezați în versuri,sunteți o carte deschisa ,scrisa clar și concis !Scrieți minunat despre vis și ispita ,într-un poem parcă șoptit la ureche ,cuvintele mângâie ochiul ,sau incanta auzul lăuntric al celui ce va citește!Desi va cunosc bine opera poetică,reușiți cu fiecare poezie noua sa mă surprindeți plăcut și să mă încântați!Va mulțumesc din suflet și va felicit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adânci și înalte mulțumiri, prețuire profundă, recunoștință si admirație infinită!

      Ștergere
    2. Adânci și înalte mulțumiri, prețuire profundă, recunoștință si admirație infinită!

      Ștergere