România

România

miercuri, 8 februarie 2017

Metamorfozele inimii > Maria (Ruscanu) Bălăcianu

Maria (Ruscanu) Bălăcianu
















                                                            ÎNSERARE

                                  Cade liniștea-nserării peste florile din crânguri.
                                  E o pace peste toate cum n-a fost de multă vreme,
                                  Pe sub teii plini de floare, rar pășesc doi tineri singuri,
                                  Ochi în ochi și mână-n mână, cu iubirea scriu poeme.

                                  Ea-l sărută pătimașă, el îi prinde flori în păr,
                                  Se îndreaptă înspre lacul împânzit cu flori de nufăr,
                                  Și-aminteau de ziua-n care împărțeau același măr,
                                  Cum să nu tresar de drag, cum de ei să nu mă bucur?

                                  Se așează jos pe iarba mirosind a verde crud,
                                  Lângă lacul ce-oglindește chipul lor în taina serii,
                                  De iubire cântă cerul și pădurea în amurg,
                                  Ei își jură-n veci credință pe altarul cald al verii.

                                  Din înalturi luna cade peste chipu-i de copilă
                                  Pe alei se scutur teii așternându-le covor
                                  Lotuși se deschid sfielnic sub a stelelor lumină
                                  Sfântă-i noaptea ce unește drag cu drag și dor cu dor!

























                                                            DACĂ...

                               Spune-mi, dacă m-ai găsi într-o seară oarecare
                               Degustând rodul din vii ori jucându-mă în soare,
                               Dacă pe perdeaua lunii legănându-mă aș sta
                               Și-aș culege-n seară prunii ca să-i guști din palma mea,

                Peste aurul din câmpuri dac-aș cerne raze calde
                Și-aș aduce mii de fluturi marea ochilor să-ți scalde,
                Dacă mi-ai găsi ulciorul plin cu apă la izvor
                Ai gusta din el licoarea, ai uita ce-nseamnă dor?

                                                    Dacă aș urca pe munte și desculță și umilă
                                                    Precum florile de colț strălucind în lună plină
                                                    Și-acolo pe vârf de stâncă aș rosti o rugăciune
                                                    Cât mă doare plânsul tău ai pricepe tu, minune?

                   Netârziul din târziu dacă mi-ar îngădui
                   Să mai strâng la piept copacii cât sunt încă ruginii
                   Calm aș zugrăvi pe frunze nefireasca ta privire
                   Și prin frunzele de aur cât m-aș pierde-așa-n neștire!

                                       Nebunește-aș alerga când pe ceruri toamna tună
                                       Și prin vii te-aș căuta și te-aș cere de la lună.
                                       Spune-mi, dacă-n trupul tău fac ca toamna să respire
                                       M-ai cunoaște când te strig, îți vei aminti de mine?

                   Dacă valuri m-ar răpune când alerg ca să te caut
                   Mi-ai fi țărmul de odihnă, mi-ai fi cântecul din flaut?
                   Dacă viața m-ar învinge, ai veni cântând iubirea
                   Și, cu un sărut ca-n basme, mi-ai aduce nemurirea?

















                                 IUBIREA-ȚI

               Mai curgi prin mine secole și ani
               Iubirea-ți n-are preț, nici poticnire
               De-ar fi pe rug să ard știu c-ai veni
               Să arzi în foc alăturea de mine.

                              Mai fii acolo când ninsoarea plânge
                              Când mă lovesc cu vorba cei haini
                              Pumnalul de-l înfig până la sânge
                              Fii eu-l meu și viață să-mi respiri.

                                        Mai cântă-mă cum știi la ceas de seară
                                        Să înțeleagă toți că mă iubești
                                        Mai cântă-mă cu drag ca prima oară
                                        Mai spune-mi sub luceferi dulci povești.

                                                  Mă apără de spinii din cărare
                                                  Alături fii când rănile mă dor
                                                  Știu, nu m-ai da pe lumea asta mare
                                                  Căci pentru tine-s cel mai scump odor.

                                                            Din cea mai cruntă bătălie-a sorții
                                                            Mă scapă cu iubirea ce mi-o porți
                                                            De-ar bate și-alte lumi în lemnul porții
                                                            Cu dragoste le-nfruntă, știu că poți.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu