România

România

joi, 2 februarie 2017

Metamorfozele inimii > Constantin-Nicolae Gavrilescu - poezie de dragoste

Constantin-Nicolae Gavrilescu  - Crevedia, jud. Dâmbovița



















Să fii pe veci iubita mea

          Deschis-am să te las ferestră,
          să-mi intre dorul tău iubire,
               să-mi fie-n suflet, ca-ntr-o glastră,
               un trandafir de re-noire.

                         Să laşi privirea să pătrundă
                         spre efemerul larg, lumesc,
                              de acolo, din eter să vadă,
                              că visul nopţi-l îndrăgesc.

                                        Un mugur dulce de iubire
                                        a încolţit în mintea mea,
                                             numai să vrei-n a ta simţire
                                             să fii pe veci iubita mea.

                                                       Deschisă-am să o las mereu,
                                                       să intre dorul tău la mine,
                                                            fereastra sufletului meu
                                                            să fie veşnic pentru tine.

                                                                      Să las amorul să-ncolţească,
                                                                      esenţa dragostei lumeşti
                                                                           în suflet înfocat să-mi crească,
                                                                           ca tu pe veci să mă iubeşti.





                                                                                           Anotimpul iubirii

                                                                                      S-au copt cireșile de mai,
                                                                                      dar teiul încă n-a-nflorit,
                                                                                 l-așteaptă-albine în alai,
                                                                                 în pragul verii,-n răsărit.

                                                                            Iar păsări mici, de prin zăvoi,
                                                                            apleacă ramuri de copaci,
                                                                       în zbor, când joaca le e-n toi
                                                                       și se avântă-n sus, dibaci.

                                                                  Fragii, în floare prin pădure,
                                                                  te-ademenesc să zăbovești,
                                                             cu sufletul, plin de iubire,
                                                             la-ntreg frumosul să privești.

                                                        La margine de lăstăriș
                                                        mustește dorul inimii,
                                                   sub clar de lună, pe furiș,
                                                   să-ți fur cu drag săruturi mii.

                                              Și-nlănțuiți să consfințim
                                              unirea noastră-n căsnicie,
                                         iubirea să ne-o întețim
                                         cu focul karmei, pe vecie.

                                    Ușor plutește gândul meu
                                    de vânt condus, în adiere,
                               spre ținta ce va fi mereu
                               un drum croit spre fericire.

                          S-au copt fiorii inimii
                          prin sentimente-mpărtășite,
                     culegem roada patimii
                     în armonii desăvârșite.
















                                                         Să fii mireasa mea!

                                              În noaptea ast-am să te port spre stele,
                                              cutreiera-vom cerul tainic împreună,
                                              și-n lunga cale pân' s-ajung la ele,
                                              te voi conduce tandru-ncet de mână.
                                              Culcuș am să îți fac pe-un colț de Lună,
                                              și gura-ți dulce până-n zori voi săruta, 
                                              eu te iubesc, și nu-mi fac nicio vină
                                              căci îmi doresc să fii mireasa mea.
                                              Și-am să te culc la piept, 
                                              și-am să-ți sărut și-o geană
                                              în contemplare sta-vom până mâine,
                                              lăsând a noastre inimi să îngâne
                                              cuvinte ce dorim a le-asculta.
                                              Te voi conduce-n drumul către aștrii
                                              pe căi de mii de ani croite pân' la ei,
                                              vom întâlnii pe-alocuri și sihaștrii
                                              frumoși și puri, ca niște zei.





                                

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu