România

România

joi, 2 februarie 2017

Metamorfozele inimii > Nicanor Căsăndruc - poezie de dragoste

Nicanor Căsăndruc - Coțușca, jud. Botoșani















                                                        JUMĂTATEA MEA

                                                                De-ai fi aici și nu ai fi departe,
                                                                nu cred că te-aș avea mereu în gând.
                                                                Pe noi distanța  nu ne mai desparte
                                                                când ești departe, te iubesc mai mult.

                                      Am construit castele de visare
                                      Și mi-am călit răbdarea-n bălți de soare,
                                      iar amintirea ta am împletit-o
                                      cu inima și sufletul, iubito.

                                                                Te văd zvâcnind, arzând ca o văpaie
                                                                Și te sărut în gând cu stropi de ploaie.
                                                                Frumoasă, dezbrăcata de ninsori,
                                                                arunci cu fluturi în grădini cu flori.

                                      Te-aș îmbrăca în zale de petale,
                                      te-aș dezbrăca, te-aș arunca în mare,
                                      și-n visul meu adânc te-aș îngropa,
                                      să fii pe veci, doar jumătatea mea.























EU SUNT AICI, TU EȘTI DEPARTE

        Mă minunez, și-mi dau fiori
        cum fluturii sărută flori,
        iar soarele mă fascinează
        când ne zâmbește la amiază.

                       Într-o frumoasă primăvară,
                       ne-mbrățișam în fapt de seară,
                       eu orizontul, iar tu zarea...
                       eu eram fluture, tu floarea.

                                     Îmi amintesc cum a-nceput
                                     ardoarea primului sărut.
                                     Pe  banca de lângă fântână
                                     noi ne țineam tandru de mână.

                                                    De orice lucru noi râdeam,
                                                    verzi și uscate povesteam,
                                                    pe veci credință ne juram
                                                    și fremătam ca frunza-n ram.

                                                                   Dar timpul a zburat cum zboară clipa.
                                                                   Din tot cea fost, n-a mai rămas nimica,
                                                                   de ce-am jurat n-am avut parte,
                                                                   eu sunt aici, tu ești departe.

                                                                    Dar, Doamne! Ce n-aș da să învie
                                                                    dragostea din copilărie!
                                                                    Fără sfârșit aș vrea sa fie,
                                                                    un car de ani,  și-o veșnicie.






















                                                                                                    AVEM ACELAȘI LOC

                                                                                                  Îmi amintesc anii de criză.
                                                                                                  Stăteam în gară pe-o valiză,
                                                                                             iar tu purtai saboți de lemn
                                                                                             și așteptam același tren.

                                                                                   Pașeai agale pe peron,
                                                                                   iar lângă tine-aveai un domn
                                                                              ce te ținea de mână strâns,
                                                                              când tu, nu mai puteai de plâns.

                                                                    Și gălăgie foarte mare
                                                                    era în sala de-așteptare.
                                                               Toți ne-am dori, cu mic, cu mare,
                                                               să ne-ntâlnim din întâmplare.

                                                     Dar în sfârșit trenul apare.
                                                     Deja nu mai aveam răbdare,
                                                iar de la casă,-un dobitoc
                                                ne-a dat bilet pe-același loc.

                                                                    Înghesuiți, gata de drum,
                                                                    spui vorbe dulci de rămas bun.
                                                                pe lângă mine, mare
                                                               Iar domnul... mic, în depărtare.

                                                                              Ce cauți tu în drumul meu
                                                                              pe-același loc, când tu, când eu?
                                                                         Ne fură somnul dimineața
                                                                         și mă trezesc cu tine-n brațe.

                                                     Dar cei frumos nu ține mult!
                                                     Tu, într-o gară-ai coborât.
                                                de-atunci îmi reproșez mereu
                                                că nu am coborat și eu.

                            Povestea mea cu noi și trenul,
                            o știe-acum tot cartierul.
                       Tot ce a fost, n-o să mai fie,
                      dar ți-am compus o melodie.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu