România

România

duminică, 26 februarie 2017

Dragobete, Sărbătoarea Iubirii la români - Maria Ruscanu-Bălăcianu

Maria Ruscanu-Bălăcianu

      










                  DE DRAGOBETE

          Am să vin în prag de Dragobete
                    Să-ți așez iubirea căpătâi
                              Să m-alint șoptindu-ți la ureche
                                        Ești al meu și-așa o să-mi rămâi.

                                                  La sfârșit de iarnă prin ninsoare
                                        Ghioceii renăscând zâmbesc
                              Păsări astăzi gânguresc sub soare
                    Chiar și ele știu că te iubesc.

                                        Românește simt și-am învățat
                                                  Să serbez iubirea românește
                                                            Dragobete e în fiecare zi
                                                            Pentru tot românul ce iubește.























             ZEUL DRAGOBETE
 
          Să-ți cânt de dragoste, iubite
               Acum când primăvara vine
                    Și când, pe sub zăpezi topite,
                         Te cheamă dragostea la mine?

                               Întreaga iarnă am cusut
                                    Cu fir de borangic pe ie
                                         Și-am îmbrăcat-o să-ți aduc
                                              Primăvăratec semn din vie.

                                                   Am întâlnit pe cale păsări
                                                        Pecetluind logodna-n cânt
                                                             Și prin pădurea de mesteceni
                                                                  Flăcăi și fete alergând.

                                                         Am pus în traista strămoșească
                                                    Doar vers de drag și vers de dor
                                               Ștergare albe la fereastră
                                          Căci vine zeul dacilor.

                                                                      Aștept timidă în cerdac
                                                                 Cu ghioceii prinși în plete
                                                            Misterios, cu chip de dac,
                                                       Sosește zeul Dragobete.

                                                  El, nașul nunților din cer
                                             Venit din vremuri legendare
                                        A alungat și frig și ger
                                   Iubire a adus și soare.



                                                       AȘTEPTÂND PE DRAGOBETE

                                                                Am zărit-o alergând
                                                           Printre pomii din grădină
                                                      Păsări ciripeau spunând
                                                 - Primăvara va să vină.

                                            Gângureau în buza iernii
                                       Dulce cântec de iubire
                                  Și se logodeau perechi
                             Prin livezi de soare pline.

                        Ea privea la dansul lor
                   Și-alerga zâmbind copilă
              Nu știa ce-nseamnă dor
         Dar purta în ochi lumină.

                                 Căuta ceva ce încă
                                      Nu-i fusese dat să știe
                                           De emoție adâncă
                                                Pieptu-i tremura sub ie.

                                                     Auzise povestind
                                                          Că al Dochiei fecior
                                                               Vine azi sub cer unind
                                                                     Pe cei îmbătați de dor.

                                                   Și-a plecat așa desculță
                                              Să vadă cu ochii ei
                                         În cămașă și catrință
                                    Chiar pe fiul Dochiei

                               Iată vine maiestuos
                          Numele-i e Dragobete
                     Voinic chipeș, glorios,
                Să sărute mândre fete.

                                      A prins-o de subsuori
                                           Ochii lui erau ca cerul
                                                Când a sărutat-o-n zori
                                                     Ea a înțeles misterul.

                                                          Povestește de atunci
                                                               în zi de Dragobete
                                                                    Fete și feciori prin lunci
                                                                         Dragostei îi pun pecete.



Un comentariu:

  1. Fostul meu iubit ne-a părăsit pe mine și pe fiica mea acum șase săptămâni, după ce am încercat aproape totul pentru a-mi restabili relația, am fost dezamăgit. Nu mi-a ieșit nimic. O săptămână mai târziu, în timp ce parcurgeam Instagram-ul meu, am văzut câteva mărturii despre DR, zori ajutând oamenii să-și reaprindă relația și să repare casele sparte, la început am fost sceptic, dar am decis să încerc și am luat contact cu DR, Dawn pentru ajutorul ei, câteva zile făcând contactul cu ea, totul s-a schimbat automat, tristețea mea a devenit bucurie, zâmbetul era pe toată fața mea, totul s-a întâmplat foarte repede și rezultatul a fost perfect. Folosesc acest mediu pentru a-l aprecia pe Dr, Dawn, dacă aveți dificultăți în relația dvs. Dr. Dawn Acuna este singura persoană care vă poate ajuta: dawnacuna314@gmail.com
    WhatsApp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere