România

România

joi, 16 februarie 2017

Metamorfozele inimii > Lili Șipoteaanu poezii de dragoste


















                                                       VIS DE IUBIRE

                                      Adie vântul serii, jucându-mi-se-n plete, 
                                      Iar inima-mi tresaltă, simt degetele tale,
                                      El șoapte de iubire îmi lasă la ureche,
                                      Iar eu te văd în zare, venind spre mine-agale!

                                      Mă ia de mână Luna, când eu alerg spre tine,
                                      Vrând parcă să m-ajute calea să o scurtez,
                                      Și toată-s o plutire, nu simt nici timp, nici lume,
                                      Pășind prin fericire, la tine doar visez.

                                      Stelele nopții noastre se schimbă-n felinare,
                                      Și-mi luminează calea cu fericirea-ntreagă.
                                      Iar norii, printre gânduri, îmi țes punți de visare,
                                      Să pot să-mi strâng în brațe iubirea mea cea dragă.

                                      Dar simt răcoarea nopții, cu vălul ei mă prinde
                                      Și mă-nfioară-o teamă, că visul mi-l-alungă, 
                                      Alerg pe câmp cu gânduri, te caut pe oriunde,
                                      Nu vreau tristețea-n suflet din nou să îmi ajungă.

                                      Și toate dintr-o dată, simt cum s-au dus în vânt,
                                      Iar visul de iubire-i pe drumuri neștiute,
                                      De-atunci te-aștept întruna, nu te-am uitat nicicând,
                                      Te văd cum vii spre mine, iar eu te strig „Iubite!”
























                                                       
                                                     DESCÂNTEC

                             Cu zorii ăstei dimineți te-am desenat pe tine,
                             Și-apoi, cu roua de prin flori, încet, încet, pe mine,
                             Am luat o floare de cireș, te-am mângâiat la tâmple
                             Și sărutări pe chip ți-am pus, cât am putut de multe.

                            Cu raza lunii din visări ți-am mângâiat privirea,
                            Te-am strâns la piept, ne-am învelit încet cu nemurirea,
                            Am luat stelele șirag și ți le-am pus pe toate
                            Pe perna unde te-odihnești, să te păzească-n noapte.

                           Din florile de liliac ce te veghează-n poartă
                           Am luat mănunchi de frunze verzi - să nu fii trist vreodată -
                           Și o cunună-am împletit c-o dragoste aprinsă
                           Și-am agățat-o-n steaua noastră ca să nu fie stinsă

                           De nici o noapte, câte-ar fi să aibă Universul,
                           De nici un răsărit nebun... Nu știe nimeni sensul
                           Descântecului care-l fac în clipe de iubire...
                           Nu știu, descântec e, alint, că zbor de fericire!

                           În zorii ăstei dimineți mi te-am luat de mână
                           Și-am alungat norii de plumb, care aduc furtună!





























                                                                               TE-AM CĂUTAT!

                                                                         A mai trecut o zi și fără tine.
                                                                         A fost mai mare decat infinitul,
                                                               A fost mai grea decât răzbitu-n lume
                                                               Și m-a durut mai mult ca neiubitul!

                                                               A mai trecut o zi și fără tine,
                                                               Nici soarele n-a strălucit pe cer.
                                                     Și-a trimis ploaia și-n drumu-i către mine,
                                                     Te-a căutat cu sufletu-mi stingher.

                                                     Te-am căutat prin răsărit de foc,
                                                     Prin ciripitul dimineții la izvor,
                                           Prin foșnet de smarald din tainic loc,
                                           Ce ne-a umbrit, când sufletul ne-ardea de dor!

                                           Te-am căutat cu sufletul în palmă,
                                           Să-l dau cu drag celui ce-mi spune unde ești.
                                 Găsindu-te, să ne unim fără de teamă
                                 Și să fugim în lumea noastră cu povești!

                       Te-am căutat pe bolta-ngândurată,
                       Prin munți de griji și văi de întristări...
             Și te-am găsit, la fel ca altădată,
             Furat de timp, visând la primăveri!

                                                  Când te-am luat de mân-ai tresărit
                                                  Și împreună-am mers către visare,
                                        Pe flori de câmp, o clipă ne-am iubit
                                        Și-apoi, ne-am rătăcit prin flori nemuritoare!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu