România

România

sâmbătă, 4 februarie 2017

Metamerfozele inimii > Doina Bârcă - poezii de dragoste

Doina Bârcă - București
















                                      ÎN PALMA TA…                         

                               În palma ta un foc aș stinge
                               Cu  mersul orelor târzii,
                                    Zâmbind atunci când se prelinge
                                    Un diamant  din ochii tăi căprui.

                                             Șoptind în taină la ureche
                                             Vorbe ce voi a le-nțelege,
                                                  Convinsă sunt că în iubire
                                                  Îți este dragă orice lege.

                                                       Mergînd cu toamna călăuză
                                                       Pe-alei unde se pierde cerul,
                                                            Sorbeam mirosul ei de frunze
                                                            Când ploaia îți mângâia părul.

                                                                 Și când îmbrățișarea udă
                                                                 Pe amândoi ne contopea,
                                                                      În pumnul meu te-aș fi ținut o viață,
                                                                      Să-nmugurești în palma mea.
























                                                                                                      DAR  DE  NUNTĂ

                                                                                                     Stinge-mi  focul  din  inimă
                                                                                                     Cu apa strânsă  din  rouă,
                                                                                                Nu  lăsa  dor s-o  răpună,
                                                                                                Ori  să o rupă  în două!

                                                                                      Când veneai ieri de la vie,
                                                                                      În ia ce știi  s-o porți,
                                                                                 Rămânea în urma ta,
                                                                                 Doar  miros de struguri copți.

                                                                       Lacom te-aș fi sărutat,
                                                                       Gura ta a mea  să fie,
                                                                  Și pe dat m-am hotărât:
                                                                  Inima să ți-o dau ție.

                                                        Dar  de  nuntă  să  îți  fac,
                                                        Un mănunchi  de busuioc,
                                                   Și-un inel din praf  de stele
                                                   Dragostea  mea  ca un foc.

                                         Să te-nvăț să-ți  prinzi marama,
                                         De femeie  măritată,
                                    Peste  părul  negru  corb,
                                    Trupul  tău  curat  de fată...

                          Să îți duci  viața  cu  rost,
                          Că  dorința  mi-o aprinzi,
                     Floarea mea din Rai creștin,
                     Ce-n lumină mă  ascunzi.




Goblen, Doina Dascălu


                                                                                                    DORUL INIMII

                                                                                    - Inimă nu-ți este greu,
                                                                                    Să-ți ascunzi Dorul mereu?
                                                                               Dorul cu miros de floare
                                                                               Brâul de mărgăritare?
                                                                          Dor mândru  cum nu e altul
                                                                          Cu ochi negri ca păcatul?
                                                                     Și lași să curgă lacrima uitării
                                                                     Tot  mai amară, tot mai grea,
                                                                 Fiindcă durerea leac nu are,
                                                                 Nici nu-ți aduce alinare.
                                                            - Da, parcă-n vis simt un sărut,
                                                            Și-o caldă, dulce mângâiere,
                                                       Când mă gândesc că te-am iubit
                                                  Iubindu-te eu am plătit!
                                                  Când sufletul mi-e gol și frânt,
                                             Și viața fără sens îmi pare,
                                             Atuncea scot Dorul din mine,
                                       Să îi cânt doina de jale.
                                       Și-n rostul meu de-a fi dar sfânt
                                  Ca să țin viața pe Pământ,
                                  Mai Dorule ....voinic vrăjit...
                             Iubindu-te eu am plătit.
                             În dragostea mea pentru tine,
                        m-am bucurat, am pătimit,
                        dar Domnul mi-a luat simbrie:
                   iubindu-te eu am plătit!
                   Și-am plâns cum curg izvoarele
              Și-am râs cum râde soarele...
              Acum sunt singura gândind...
              Iubindu-te eu am plătit!





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu