România

România

joi, 2 februarie 2017

Metamemorfozele inimii > Silvia Râșnoveanu - poezie de dragoste

Silvia Râșnoveanu - Italia

















                                                        CU CE PUTERE...

                                     Cu ce forță neînțeleasă tu continui să m-atragi
                                     Din trecutul care,-n mine, mai sădește amintiri,
                                     Cu ce fire nevăzute mult mă-nvălui și mă tragi
                                     Spre un univers ce-așteaptă ora-ntâilor zidiri?

                                     Punți stelare-mi pui sub mers și sub tălpile de Evă,
                                     Și-mi scoți - parc-ar fi un dans - sufletul din biosferă,
                                     Pui lumină-n el, și-apoi, mi-l hrănește-o dulce sevă
                                     Un nectar, un elixir din alt timp și-o altă eră.

                                     Și-mi creezi - cu ce putere?- printre stele-un astru-al meu,
                                     Tu mi-l dăruiești și-n palmă, străluciri de talisman,
                                     Luminează cu tărie, ochii tăi se-aprind și eu,
                                     În oceanele albastre, nu mai văd nimic uman.

                                     Căci un muritor - eu cred - n-ar avea puterea-ceea,
                                     Nici n-ar ști, e de-nțeles, că nu-i dăruit în fire,
                                     Cu-o atingere, și-atât, să transforme-n vis femeia,
                                     În dorință și în dor, sau în fluviu de iubire.

artist Aurelia Chiru, Fly


            VÂNT DE VARĂ

Ierburi în bătaia vântului de vară,
Cu mirosul reavăn și de verde crud,
Se apleacă,-n treacăt, peste trupul nud,
Ca o sărutare pe sâni de fecioară.

                              Se strecoară raze, coborând alene,
                              Panglici de mătase, mi se-anină-n păr,
                              Pe obrajii mei, ca florile de măr,
                              Ți-odihnești privirea, scursă printre gene.

                                             Iar din ochii-ți limpezi cu albastru plouă,
                                             E seninu-n care vreau să m-adâncesc,
                                             Și-ntr-o-mbrățișare, simplu și firesc,
                                             Mă preling, cuminte, ca un bob de rouă.

                                                            În amurgul zilei, care ne-mpresoară,
                                                            Dulce,-n căutare, palmele se-ating,
                                                            Buzele aprinse-n sărutări se sting,
                                                            În bătaia caldă-a vântului de vară.






                                                                                      FLORI DE CÂMP

                                                                                Ce dor îmi e de orele când cerul
                                                                                Ne-nvăluia-n visare, iar un vânt
                                                                           Se-auzea-ntre ierburi ca un cânt,
                                                                           Când stelele își deslușeau misterul.

                                                                 Îmi amintesc mireasma înserării,
                                                                 A ploaie-amestecată cu parfum
                                                            De flori de câmp... O am în nări și-acum,
                                                            Și-n minte-o am, nu pot s-o dau uitării.

                                                  Dar nici n-aș vrea...E ca și cum te-aș scoate
                                                  Din sufletul ce,-n taină, te-a ascuns,
                                             Sau tu, pe nesimțite, ai pătruns.
                                             Și chiar să vreau, de-acum nu se mai poate.

                                   Te simt în mine,-acuma-,n miez de vară
                                   Un câmp de flori ce-abia au înflorit...
                              Să-și piardă-al lor parfum și colorit,
                              M-aș ofili și eu... să nu mă doară.

                    Și-aș adormi pe paturi veștejite,
                    Până-ntr-o zi când am să simt că mor,
               Iar ție, de va fi să-ți fie dor,
               Să mă-nvelești cu flori de câmp, iubite.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu