România

România

vineri, 17 februarie 2017

Metamorfozele inimii > Camelia Ardelean - poezii de dragoste

Camelia Ardelean - Deva, jud. Hunedoara
















                                                         CÂT TE IUBESC...

                                        Cât te iubesc, febrilă, o știe însăși marea,
                                        Sub pura, diafana perdea de pescăruși,
                                        Lumina-n curcubeul ce frânge depărtarea
                                        Și florile plăpânde pe sobri, reci scoruși.

                                        Ne-am fost promiși pe viață din timpuri depărtate,
                                        Când răsăritul încă nu se-oglindea pe cer,
                                        Iar stelele de gheață oftau, îndurerate,
                                        Ca martore-n crearea unui destin-mister.

                                        Te gust c-un dor fanatic în fiece secundă,
                                        Cobor pe trepte-n flăcări din vastul meu adânc,
                                        Vibrez sub a ta voce, tăcerea-ți mă inundă,
                                        Culcușul meu de vise-i pe umărul tău stâng.

                                        Simt dezmierdarea lunii-n privirea-ți de mătase,
                                        Norocu-și lasă briza peste prezentul meu,
                                        Cândva, reptila sorții hain se revoltase,
                                        Acum mă strânge-n brațe căldura ta de zeu.

                                        Cât te iubesc!... Mă doare a clipei vagi risipă,
                                        Aș vrea să fiu cu tine pe-al nemuririi ram!
                                        Mi-ești veșnic alter ego, nu ți-o declar în pripă,
                                        M-a năpădit iubirea, ești tot ce azi mai am!

























                                     AZI

                 Ucigătorul meu cu ochi căprui,
                 Ți-am rătăcit parfumul prin poeme,
                 Azi nu mai sprijini cerul nimănui
                 Și nu-i mai zici minunii să mă cheme.

                                     Ne-am adunat bucățile de nor,
                                     Cu tot cu vise strânse-n cazemată,
                                     Azi nu mai pot din stele să cobor,
                                     Tu să mă cerni prin zările de vată.

                                                         Oricâte ploi s-au răstignit în noi
                                                         (Sărmani ciorchini ce-atârnă pe o viță),
                                                         Aceeași sevă ne-a hrănit apoi;
                                                         Azi din trecut mai gust o rămășiță.

                                                                             Spre nicăieri regretele-mi îndrept,
                                                                             Ne târâim calvarul plin de spume,
                                                                             Ni-era iubirea unicul precept,
                                                                             Azi pentru tine-aș inventa o lume…




















                                                                        M-AI MÂNGÂIAT CU SLOVE...

                                                                 M-ai mângâiat cu slove din coajă de copac,
                                                                 Pe-un pat din răsărituri și veri imaginare,
                                                       Mi-ai desfrunzit surâsuri ce-n rouă se prefac
                                                       (Prin aripă de flutur, lumina stea îmi pare.).

                                             Am înțeles îndată că mai există „noi“,
                                             Sub raze destrămate de frig și așteptare;
                                   Prin ropote de vise și gemete de ploi,
                                   Apusul din privire devine sărbătoare.

                         Mi-ai explicat afabil că valurile mor,
                         Ducând cu ele timpul sfărmat de întuneric,
                    Că astrele ne cheamă cu strigăte ce dor,
                    De gândurile negre primează pe generic.

     M-ai ridicat din cețuri cu gustul de catran,
     În clipa tot mai scurtă, avidă și pustie,
Mi-ai descheiat simțirea de lacrima în van,
Închisă-n orizonturi, mustesc de poezie…







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu