România

România

sâmbătă, 3 decembrie 2016

Poeții cântă România

Maria-Ileana Tănase și Nicu Doftoreanu


ROMÂNIA, ŢARA MEA (Acrostih)
Maria-Ileana Tănase

                                        Românie străbună, astăzi, eşti sărbătorită,
                                        Oriunde, prin lume, românii-fiii tăi se află,
                                        Măicuţa mea, de ziua ta, sufletul va defila.
                                        Azi, când în locuri străine, paşii mă poartă,
                                        Niciodată gândul şi inima nu te părăseşte,
                                        Icoană, păstrată lângă cele dragi şi sfinte,
                                        Acum, când distanţa face parte din soartă.

                                        Ţi-am dus doru'-n depărtare la bine şi greu,
                                        Apasa, ca o durere, fără leac, în pieptul meu,
                                        România-i ţara mea! (uneori, viaţa-i turneu)
                                        Acolo, am rădăcinile, ce mă vor hrăni mereu.

                                        Mănunchi de flori şi urări la ceas aniversar,
                                        Eternă patrie, totdeauna slavă-ţi voi închina,
                                        Astăzi,
La mulţi ani”, România, ţara mea!


TANGOUL MÂNDRIEI
(MÂNDRIE)

Să nu uitaţi :NOI NE NUMIM ROMÂNI!
Urmaşi-acelor oameni care purtau în inimi LIBERTATEA!
Scoborâtori-acelora care-au cioplit ,
Încă din vremea Dacilor,
În ramuri de Carpaţi 
DREPTATEA!

Să nu uitaţi :NOI NE SUNTEM STĂPÂNI!
Nu am răbdat şi nu răbdăm,
Ca mâini strãine-a ne cuprinde!                                        

Acelor ce-au încercat
Noi de departe le-am strigat-o răspicat : 
Duşmăniţi veţi fi de toate
Făr-a prinde chiar de veste “
Nu încercaţi ceva ce nu se poate!

Să nu uitaţi : 
CU TOŢII AM LUAT PARTE 
la dărâmarea eşafodului pe care,...
Poate aţi auzit,
Au fost cîndva necontenit decapitate
Speranţele unor întregi popoare

Deci nu uitaţi: NOI NE NUMIM ROMÂNI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu