România

România

miercuri, 14 decembrie 2016

Poeți contemporani: Marioara Nedea - poezii de iarnă

Marioara Nedea - Giurgiu


















ULTIMUL POEM DE IARNĂ


La ceasul când în alb vă scriu
un ultim, nou, poem de iarnă,
M-apasă-n gânduri , un târziu
miros de cetini ce-mi răstoarnă,
Un anotimp îmbătrânit
de-atâta alb și ipoteze,
În cupa vieții ca un mit,
Dorind să desprimăvăreze
un soare fără dinți și gură,
Călcând pe nori, pe-același cer.
Împrăștiind un nimb de zgură,
De țurțuri, chiciură și ger.
În van aștept cadouri inutile.
Căci renul meu, de mult s-a-nzăpezit
într-un troian de nesfârșite zile,
Iar Moș Crăciun e... moș și-a...obosit!



VINE IARNA

Ce se-aude, cine vine?
Vreun roi mare de albine ?
Nu-s albine că e iarnă.
Cerul a-nceput să cearnă
dintr-o sită nevăzută,
Rece, moale, neștiută,
Pătură de scânteioare
albe , moi, strălucitoare.
Soarele abia zâmbește.
După nori el  se zbârlește.
că și lui îi este frig.
Și privește cum covrig,
Azorel stă în culcuș,
Lângă-un ursuleț de pluș.
Iarna a intrat în sat.
Tot frunzișu-i spulberat.
Și-au rămas copacii goi,
Iar un pui de pițigoi,
Vas chema acuș, acuș,
Pe copii, la săniuș.


AȘTEPTAREA LUI MOȘ CRĂCIUN

 - Ia să-i spuneți voi lui moșu
dac-ați fost cuminți, au ba.
Eu v-am pregătit iar coșu
cu bomboane, nuci, halva.
Am și mere, clementine,
Mai dulci și mai acrișoare .
O să-ncep acum cu tine.
Zi, Căline, știi tu oare
vreo poveste, poezie,
Vreun colind, vreun plugușor?
Dacă-mi spui, moșu-o să vie
și la anul viitor.
- Un colind voi spune-ndată
moșule, te rog, rămâi!
Că ne-am strâns toți laolaltă,
Și ți-om da nuci și gutui.
Și vom spune și povești,
Câte-n lună și pe vale.
Moș Crăciun, tu moș nu ești.
Doar ne minți așa...matale!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu