România

România

miercuri, 28 decembrie 2016

Poeți contemporani: Georgiana Călinescu - poezii de iarnă

Georgiana Călinescu - București






E iarnă...

Văd urmele pașilor mei acoperite de nea.
Pe ele, joacă şotronul steluțe din acadea,
Miroase frumos, a lapte și a zahăr ars topit,
Mă-nvăluie dulceața lui pe sufletu-mi rănit!

Ce-ați vrea să-mi dați în dar steluțe minunate,
Să-mi pun balsam, turtițe dulci și colorate ?
Brăduți,  fundițe,  clopoței, vreo inimioară,
În coșuri, nuci sau amintiri care să doară ?

Să-ncerc, mai bine, să decorez o coroniță,
Pe ea, agăț un glob, un con, o nucă și-o fundiță,
De-ar vrea, să îmi aline sufletul încetișor
Când plouă-n ochii mei cu lacrimi reci de dor...

Nu pot să mă adun din nea și să lucrez nimic,
Aștept din Cer un semn să vină,  cât de mic,
E iarnă pentru noi, în viață și în calendar,
Și Moșul n'are, pentru mine, niciun gând în dar !

Se-aşază gros omătul, chiar ninge viscolit,
Mă-ntreb dacă trăiesc,  e vis sau te-am iubit,
Văd urmele pașilor mei acoperite de nea,
N-am brad, nici coroniță și nici vreo acadea!

Ninge din ochii noștri cu dor...

Pe colțul meu de cer
stau visele cu tine,
cernându-mi praf de stele...
Pe colțul tău de cer
stau ochii mei triști
care plouă...
Simți ploaia caldă
cum picură pe pielea ta?
Eu simt, când adorm,
cum îmi ștergi lacrimile
cu palma stângă...
Și cu dreapta
îmi faci semn că mă cerți
când te iubesc prea mult...
Dar nu știu, altceva, să fac !
Am uitat tot ce-am învățat până acum...
Știu doar să te iubesc
și nu vreau să mai uit !
Nu vreau să te mai rătăcesc
la margine de toamnă
și nici să te mai pierd când vine iarna !
Pe colțul meu de cer,
câteodată,
cad versuri din ochii tăi...
Pe colțul tău de cer,
câteodată,
cântă cireșii mei asasini...
Pe cerul nostru,
mai mereu,
ninge din ochii noștri cu dor...


E iarnă iar !...

Decoram noaptea, decoram luna,
decoram cerul
și altele de tot felul,
decoram zâmbetul tău cu steluțe,
cu globuri și conuri de brad....
Împleteam coronițe prietenilor
pe care puneam fundițe de mătasă
cu care legam zâmbetul tău
să  nu fugă....  din casă !...
Zâmbetul tău era și pe nucile poleite
și pe merele verzi-înroșite
și toate erau în sufletul meu adunate,
le stropeam cu glitter de iubire pe toate
și sclipeau de Crăciun !...
Și tu le priveai în fiecare noapte
când îmi trimiteai artificii
în grai duios, cald, blând, uneori tăios,
după cum ți-era vrerea,
dar nu-mi luai averea
surâsului tău....
Până-ntr-o zi...
când mi-ai luat cuvintele
și le-ai prefăcut în fulgi de nea,
care s-au topit, s-au risipit....
ori au înghețat....  de Crăciun!
Bun rămas toamnă!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu