România

România

duminică, 18 decembrie 2016

Poeți contemporani: Lili Șipoteanu - poezii de iarnă

Lili Șipoteanu - Roman, jud. Neamț




             


                           Bătrâna iarnă...

              Se cerne iarna, se cerne peste toate,
              Nu cere voie de la bătrânul timp,
              Mă mir cum de argintul ei mai poate
              Să strălucească întregul anotimp!

             Se-așază-ncet, fără a bate-n poarta
              Vreunui suflet pe care l-a cuprins,
              Ascunde-n vânt răceala ei și șoapta,
              Pe care nimeni nu i le-a învins!
Un alb e tot, și marea și destinul,
Și visele ce s-au născut cândva,
Sub acest alb, trăiește și pelinul
De care-n veci, de vrem, nu vom scăpa!

Mereu semeț, el nici în ger nu piere
Și-apare-n calea noastră pe-orice drum,
Oricât am vrea, amara-i adiere
Ne dă târcoale-n viață când și când!

Se cerne iarna, se cerne peste toate,
Peste tristeți și peste bucurii,
O rugăminte am, dacă se poate,

,,La tâmpla  mea, te rog, să nu mai vii!”



Noaptea de Ajun

Moșule, e noaptea ta
Și-o împarți mereu cu noi,
Cei albiți de-a iernii nea
Și-ale vieții încercări


Și ne dai la fiecare
Ce știi tu că ai de dat…
Nu faci, tu, o încercare,
Să mai umbli-n al tău sac

Și să schimbi orice tristețe
Cu un zâmbet de iubit,
Ca atunci, în tinerețe,
Când de lacrimi n-aveam timp?

Fă-o, n-o fi în zadar,
‘N noaptea asta de Ajun,
Și țí-om da și noi în dar
Din cel suflet, ce-i mai bun…





Ți-om da visele-nflorite
Printre ramuri cu îngheț
Și iubiri ce-s tăinuite
Doar în inimi, sub nămeți!

Ți-om da zarea cea albastră
Cu frumosul tot din ea,
Ți-am da toată viața noastră,
Moșule, dacă ai vrea…

Dă-ne-un zâmbet de iubire,
Dă-ne-o clipă de alint
Și o clipă de-mplinire,
Moșule cel bun și sfânt!

Moșule, în astă noapte
Las deschisă cât mai larg
Poarta inimii… că, poate,
Îmi aduci iubirea-n prag!




Vine Crăciunul!

Vine Crăciunul, iar noi am vrea să fie
Cu bucurie și cu împliniri,
Vine Crăciunul, dar oare cine știe
Câte din daruri nu-s dezamăgiri!

Vine Crciunul și iarna-i mai frumoasă,
Stelele-n noapte mai tare strălucesc,
Vine Crăciunul! El intră-n orice casă
Și-n sufletele celor ce iubesc!

Vine Crăciunul și parcă dintr-odată
Suntem copiii care am fost cândva,
Zâmbim șăgalnic de barba cea de vată
A Moșului ce daruri ne-aducea.

Vine și, și nu-i cu tolba goală,
Dar barba lui de vată-a dispărut,
Aș vrea să vină ca odinioară
Să-mi dea copilăria, nu vreau mai mult.


Vine Crăciunul, copilul meu ia seamă
Că niciodat’n-ai să mai întâlnești
Crăciunul cel de vis în plină iarnă,
Iar tu copil, în lumea de povești!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu