România

România

marți, 13 decembrie 2016

Poeți contemporani: Ileana-Cornelia Neaga - poezii de iarnă

Ileana-Cornelia Neaga - Ribița, jud. Hunedoara




















SCRISOARE CĂTRE MOȘ CRĂCIUN
Dragă, dragă, Moș Crăciun
Am aflat, cât ești de bun!
Scrisori multe, tu primești 
Și dorințele-mplinești.

Uite-acum, eu am să-ți scriu 
Sper că nu îi prea târziu!
C-am fost, Moșule, cuminte
Și mă rog la cele sfinte...


Nu-ți cer nicio jucărioară
Că mai fac vreo prostioară!
Nu vreau păpuși, caramele
Nici gentuță, nici mărgele.

Să-mi aduci doar un brăduț
Iar din lemn, un mic căluț
Și un sac cu sănătate 
Moșule, dacă se poate...


Vreau să-ți pun și o-ntrebare
Chiar aici, zău, în scrisoare!
Cred, că nu te superi tare
Îmi aduci și-o surioară?



SERI DE IARNĂ

S-au adunat nori alburii 

și iarăși ninge... 
Mama ne cântă, 
la piept ne strânge
în casă-i cald,
miros de pâine caldă,
dovleacu-i copt



și mâța toarce 
iar o gutuie-i
lună-n fereastră!

Ce amintiri... din seri de iarnă!
Umbrele joacă,

bunu' le-nvie, 
degetele mișcând,
genele bat
guri sunt căscate,
figurile negre
ochii mirând... 
Și mâța toarce...
În casă-i iar miros
de pâine caldă 
și merele parmene
se coc în cuptor!

Ce amintiri... din seri de iarnă!
Buna se roagă 

cu voce joasă,
o veche Biblie
în mâini strângând 
și-o cruce mare
cu evlavie-nchinând,
cu ochii la grinda
unde-o icoană
bătută-i în cui
din anul
o mie nouă sute,
toamna...
Și mâța toarce
și-n casă-i iar miros 
de pâine caldă.

Ce amintiri... din seri de iarnă!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu