România

România

sâmbătă, 4 martie 2017

Metamorfozele inimii > Ștefania Burnea - poezii de dragoste

Ștefania Burnea - com. Cerăț, jud. Dolj
            














                             ÎNCERCĂRI  
  
              Mi-am presărat gândurile în nopți 
                   Și-aș fi vrut să-ți fiu una dintre stele,
                        Ca ție să-ți deschid uitate porți, 
                   Sau       
                        Ca să te aducă-n câmp cu viorele. 

                             Mi-am dus și șoaptele-n pustie 
                                  Și-aș fi vrut acolo să răcnească, 
                                       Să fie primăvara ce-o să vie, 
                                  Sau    
                                       Să fac văzduhul să se limpezescă.

                                            Mi-am dus și visele in neștire
                                                 Și aripi le-am pus să zboare, 
                                                      Să se-ntrupeze  din sfântă amintire,        
                                                 Sau        
                                                      Să trăim sub poala cerului mare. 

                                                           Mi-am tot plimbat cuvinte pentru doi 
                                                                Și-aș fi vrut s-aducă soare pe la tine, 
                                                                     Ca să-nflorim ca floarea de trifoi,  
                                                                Sau 
                                                                     Pe raza lui cale să-ți faci la mine.




                                                           DE-AI VREA...  

                                    De-ai vrea să-mi ușurezi cărarea înspre tine, 
                                    Tu timpului i-ai învârti tainic spirala,    
                                    Mi-ai dărui și raze de soare puține  
                                    În asfințitul ce-i desface vieții poala.

                                    Tacerilor le-ai glăsui din vechi răvașe,
                                    Nădejde mi-ai dărui în drumul ce-l urc,
                                    Miresme tari ai da cucutei ucigașe,
                                    De m-ai îmbrățișa, nici calea n-o încurc. 
                                                                                                                        
                                    Arată-te lucind din lumea unde ești 
                                    Și nu te mai ascunde în geana unui nor, 
                                    Din colțurile stelei nu sta să mă privești 
                                    Când trec sub raza lunii ca singur trecător!

                                    Tristeții din zi sloboade-ncatușarea
                                    De biet pribeag cu-a lui desagă de-agonie  
                                    Și fă ca în soare să-ți simt îmbrățișarea 
                                    Să te sărut cât pot în macii din câmpie!

                                    Mă trece timpu-n voie din ieri în mâine,  
                                    Prezentul mi-l topește în candela visării,
                                    De umbră ești, hai, vino, fii iar lângă mine, 
                                    Alesul regăsit la marginea cărării!













                   











                                                                                                                                
                                                                            NOSTALGIE

                                                       Mă urmărești mereu printre atâtea gânduri  
                                                  Când timpu-i dus și-i pică lacrima-n pietre,
                                             Când peste pământ se-aștern norii în pâlcuri, 
                                        Când și pe cer palida lună mai mult se pierde.
                                                                                   
                                            Mă rătăcește timpu-n clipele de ieri
                                       Când în decor rămas-a doar o bancă goală, 
                                  Vin peste mine șoapte în triste adieri 
                             Și-n foșnet de frunze moarte  clipa zboară.
                                                                                          
                             Acum când liniștea tăcerii e durere 
                        Tot simt cum umbre călatoare-mi amintesc 
                   Când am gustat flămânzi a ceasului plăcere,   
              Esența ni-era cuvântul drag „Trăiesc”.

          Ne amăgeam pe luciul mării cu nădejde, 
               Visam s-atingem creste pe muntele pleșuv,
                    Întineream iubind ca pruncul ce zâmbește 
                         Străini de ce-ar aduce al vremilor năduf.

                              Ne balansam în joc spre infinit frenetic 
                                   Când zorii blânzi se despicau încet la geam, 
                                        Eram ca doi nebuni cuprinși în dans bezmetic 
                                             Și, în vis, doar cer albastru infinit aveam.

                                             Trăiam doar clipa ce-și semna eternitatea,
                                                  Străini  de tot si toate câte au fost și sunt,
                                                       În visul de-azi nu-i regăsesc intensitatea,
                                                            Mi-e greu să privesc al vieții adevăr crunt.

                                                          Suntem ca doi străini în lumi ce nu se ajung,
                                                     Trăim în timp, prezentul doar ne desparte,
                                                 Suntem  chemare vie într-un suspin prelung,
                                            Suntem   frumoșii amintirilor deșarte. 




    

    

        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu