România

România

vineri, 10 martie 2017

Poeți români contemporani închină odă femeii mamă, soră, soție, fiică - Mariana Neacșu

Mariana Neacșu - Sibiu














                                      E ZIUA TA, IUBITĂ SURIOARĂ!

                               E ziua ta, iubită surioară
                               Şi-n pozele mai vechi te regăsesc,
                               Îmi amintesc de tine, bălăioară,
                               Copilul minunat... şi te iubesc!
                                             Încerc s-aduc imaginea fetiţei
                                             Ce somnu-i urmăream cu mare drag
                                             Cum eu şi mama-i tulburam şuviţei
                                             Cu o suflare, zâmbetul pribeag.
                                      Mă minunam cum adormeai pe dată,
                                      Cu linişte şi fără de suspin
                                      Şi chiar mi-era necaz că, niciodată,
                                      Eu nu puteam s-adorm aşa de lin.
                                             E ziua ta, iubită surioară!
                                             Har Domnului că încă mai exist
                                             Să pot să-ţi spun, cu dor, a mia oară:
                                             - Când nu te văd mi-e sufletul prea trist!



                                                                              PRIN TIMPUL ZĂVORÂT

                                                                           Prin timpul zăvorât ca un hotar
                                                                      Îngână surd chemările de ieri
                                                                 Doar vântul le mai bântuie arar
                                                            Şi graiul ţi-l închide în tăceri.
          Mai strigă-mă din urmă vreodată
               Senzaţie de cânt şi dor buimac
                    Când ochii mei se-nchid ca să te vadă
                         Sub luna-nmugurită în copac.
                                                           Apari cu trup de aer ca un scut
                                                                Să-mi dai o deplasare-n infinit
                                                                     Sunt flacără din focul ce-ai făcut
                                                                          Când se preschimbă pietrele în mit.
                                    Şi-n depărtarea ce-ţi ascunde faţa
                               Sunt clipe când tristeţile mă bat
                          Iar inima se luptă greu cu ghiaţa
                     Din trupul meu tăcut, însingurat.
                                                                       Oh, iar vorbesc ce trebuia să tac
                                                                  Cuţitul iar se răsuceşte-n rană
                                                             Şi-atunci desfac tot ce-am voit să fac.
                                                        La poarta tainicii-ntâlniri... e vamă!






















                   Pântecul tău mi-a fost altar
                        În cele nouă luni de viață,
                             Mi-ai dat din seva ta în dar
                                  Și ai știut că mă răsfață.
                            Mi-e dor, măicuță, să te văd...
                                 Mi-e dor să te mai strâng în brațe,
                                      Să simt suflarea ta în păr
                                           Și mângâierea-ți, care-mi place.
                                                           Mă voi opri aici cu scrisul,
                                                                Căci lacrimile nu-mi dau pace.
                                                                     Te voi vedea curând, în visul
                                                                           Pierit și prins în carapace.


























                                                                                            ÎŢI SCRIU MĂICUŢĂ

                                                                                       Îţi scriu măicuţă c-am plecat
                                                                                  Sunt dusă-n pribegie.
                                                                             Ştiu c-ai venit, m-ai căutat,
                                                                        Mi-e tare dor şi mie!                      
                                                        Pe drumul ce-am ales să merg
                                                   Sunt, fără număr, piedici.
                                             Mai cad, dar mă ridic şi-alerg,
                                        Te rog să nu-mi ţii predici!
            M-ai învăţat să nu mă plâng
                 Şi eu n-o fac, ştii bine.
                      Toată durerea mea o strâng
                           Fiindcă, îmi e dor de tine.
                     Simt lacrimile care-ţi curg,
                          Le simt cum ard în suflet
                               Şi se topesc într-un amurg
                                    Şi-n rătăcitu-mi umblet.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu