România

România

vineri, 10 martie 2017

Poeți români contemporani închină odă femeii mamă, soră, soție, fiică - Georgiana Călinescu

Georgiana Călinescu - București














ZIDEȘTE-MĂ ÎN TINE...

              Mă cheamă Ana, ca pe mama,
                    sunt îmbrăcată-n ziduri
                         ce mă strâng 
                              și-am spulberat castele de nisipuri
                                   ca să-ți pătrund în gând...
                                                                 Mă cheamă Ana lui Gheorghe,
                                                            purtătorul de biruință, 
                                                       și am în inimă 
                                                  o singură dorință!
                     Să te zidesc, Manole, 
                          pe tine-n locul meu,
                               să plângi și tu de dor, 
                                    să-l rogi pe Dumnezeu!
                                                                        Mi-ai făcut casă, Manole,
                                                                   mi-ai făcut rochie de zid,
                                                              m-ai zidit cu palmele tale
                                                         rodnice și calde
                                                    în loc să mă fi iubit !
                                                                  Mi-ai pus ferestre cu cremonă, Manole,
                                                                       să-ți văd ochii nebuni de dor
                                                                            și tu să mă vezi cum tremur și mor!
                                      Mă cheamă Ana, ca pe mama,
                                 și plâng, cu ochii îndreptați spre cer,
                            de dorul meșterului meu
                       pe care-l simt ca pe un zeu!
                                                                   Mi-ai făcut Curte de Argeș, 
                                                                        Manole,
                                                                             și m-ai făcut legendă, 
                                                                                  mă știe o lume-ntreagă, 
                                                                                       sunt celebră, 
                                                                                            m-ai calculat și mi-ai zidit
                                                                                                 casă funebră!
                                                      E zburător Manole al meu
                                                 și cerul e al lui,
                                            mi-a dat și mie-o parte
                                       să fiu mireasa lui!
                          Meștere Manole, 
                              „cerul rău mă strânge",
                                   sufletul îmi plânge, 
                                        pierd curajul tot, 
                                              ochii nu mi-i văd,
                                                   de-atâta prăpăd!
                                                        Sparge zidul și strânsoarea, 
                                                             părăsește azi lucrarea,
                                                                  c-am să mă sufoc de dor,
                                                                       tot la spartul stelelor,
                                                                            fiindcă cerul e al meu, 
                                                          te-am urcat și-n curcubeu,
                                                     iară tu nebun cum ești, 
                                                ce-ai să faci de mă iubești?

                                                                                Îmbracă-mă cu tine, 
                                                                                     zidește-mă în tine,
                                                             până la cerul ce nu s-a schimbat
                                                                  și-ncer să-ncerci să fii bărbat!
                                         Zidește-mă în tine,
                                    chiar de-ar fi păcat!
                                                                  Mă cheamă Ana, 
                                                                       ca pe mama,
                                                                            mă cheamă cum vrei tu...
                                                                                 Și mă doare sufletu'!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu