România

România

duminică, 12 martie 2017

Poeți români contemporani închină odă femeii mamă, soră, soție, fiică - Dorel Tătaru

Dorel Tătaru - Detroit, Michigan













                                                                              OFRANDĂ

                                                               Ah, pot să scriu despre eterna femeie,
                                                          Cuvintele nu-mi sunt îndeajunse,
                                                     Am să aştern pe hârtie crâmpeie
                                                Din adâncul inimii mele ascunse.

                                           Prima iubită mi-a fost o zeiță.
                                      Am început să citesc. Eram  pionier.
                                 Colegele aveau părul prins în codiță,
                            Eu o iubeam pe frumoasa mea, din Homer.

                       Apoi am iubit nebun o liceană
                  Cu chip angelesc şi trupul de felină,
             Trecusem într-o sferă mai pământeană,
        Dar dragostea noastră era mai divină.

                                                      Zâmbetul ei mi-a fost o vreme icoană,
                                                 Gicondă vie, mai presus de miracol,
                                            Anii au trecut şi-a făcut-o altul doamnă...
                                       N-avea să țină! Era scris în oracol.

                Iubind iarăși femeie, mi-am pus pirostrii,
                     Adoram făptura frumoasei neveste,
                          Cuibuşorul de atunci, cu vrăji și măiestrii,
                               L-am prefăcut în castel de poveste.

                                    Acum, Afrodita ofrandă îmi cere.
                                         Slavă iubirii, un poem de amor,
                                              Nu din conjur, vă jur, din plăcere...
                                                   Am să te ador femeie, până când mor.

                                 Oh, iubesc femeia dar azi mai cu seamă!
                                      Versul meu are dulce parfum de onor.
                                           Mă întorc iar copil, la tine vin mamă!
                                                Aşteaptă-mă la poartă! De tine mi-e dor.







                  PLEDOARIE ÎN DISTIHURI

             Femeie-trup, suflet şi minte de Evă,
                  Grațioasă şi înțeleaptă Minervă.

                       Primele căutări o plasează în Rai,
                            Ființă eternă fără de putregai.

                                 Formează mai apoi colonii pe Pământ
                                      În mlada virgină îşi făcu aşezământ.

                                           Uşor de recunoscut după plete,
                                                Trăieşte în arealuri de suflete.

                                                     Se hrăneşte în special cu iubire,
                                                            Se adapă-n izvoare de fericire.

                                           Trăsăturile ei frumoase, divine,
                                                Sunt standard de rasă. Defecte puține...

                                      Bărbații o vânează des, la săgeată
                                      Şi nimerită cade, înamorată.

                                                                       Adeseori ele nasc şi devin mame.
                                                                  Dacă-i cu neputință, le numim dame.

                                                             Ieri, pe cal amazoană, Lady Godivă,
                                                        Astăzi, pe tocuri admirată, o divă.

                                                   Să o descriu mai bine mă zbat, mă frământ,
                                              Balsam pentru inimă, link,-scump zăcământ.

                                         Simbol îi e Venus! Pe bună dreptate
                                    E cea mai frumoasă, splendidă în toate!

                               Chip de zeiță, mă lasă fără cuvânt,
                          Iau lira în mână şi de iubire îi cânt.

                     Pentru dragostea ei, mă-nchin cu legământ
                Să o ador nebuneşte, pâna-n mormânt!
















                                                                                    ADORAȚIE

                                                                 Vreau în sufletul tău găzduire, femeie
                                                            Acolo sunt mai aproape, să-ți aduc prinos,
                                                       Şi de vrea creatorul ființei să-mi deie
                                                 Zămislire din coastă, eu mă nasc dintr-un os.

                                            Nemoşit sunt de sfinți, din dorință trupească
                                       Chiar de ştiu ce m-aşteaptă îl urmez pe Adam,
                                  Şi muşc, şi te ador făptură femeiască,
                             Te ridic în icoană, altă menire nu am.

                        Sufletu-ți mi-e altar, necuprins de o carte
                   Cu rugă pământeană te înalț înspre zei,
              Nu pot să te laud cu condeiul deoparte
         Pentru inima ta am să rescriu epopei.

              Te-ai născut  divină, chiar de eşti muritoare!
                   Prin pântecul tău oh…s-au procreat dumnezei!
                        Din drag, astăzi mă nasc doar din vers, că nu doare
                             Mai mult decât te-au durut în trecut farisei.

                                  Ai la mine în gând locuință eternă,
                                       Cu mintea fecundă te reproduc un noian,
                                            Mă-nveleşti peste simțuri cu grijă maternă,
                                                 Mi-ai pătruns şi în vise cu calul troian.

                                              Şi dacă-n viața-mi boemă nu eşti, femeie,
                                                   Pe oasele mele creşte carne ursuză,
                                                        Îți cad la picioare, sunt lipsit de idee,
                                                             Hai, atinge-mă iară! Luminează-mă muză!




















                                REVERIE

                 Te-m visat azi noapte, mamă,
                       Mangâiai plapuma goala,
                            Chipu-mi sărutai în ramă,
                                 Depărtare aspră... boală.

                                      Învelită în batistă
                                           Îmi ascunzi lacrima iară,
                                                Şi îmi spui că eşti doar tristă.
                                                     „Te-am născut în primăvară!”

                                                          O pretinsă ursitoare
                                                               Te-a mințit pe tine, mamă,
                                                                    Că vin luna viitoare
                                                                         Şi-ai crezut, de bună seamă.

                                           Că în Martie-i norocul
                                                Sprijinul şi mângâierea, 
                                                     Ai dat pace cu sorocul
                                                          Ombilicului tăierea.

                                                              Tu crescut-ai pruncul mare,
                                                         O mândrie de odraslă,
                                                    Ai uitat de ghicitoare
                                               C-a pus vrajă în coraslă.

                                                                                              Iar acum la bătrânețe
                                                                                         Păcălită cu ploconul,
                                                                                    Vine să îți dea binețe
                                                                               Poştaşul cu mărțişorul.
                                                                          ………………………………..                   
                                                                     În peronul de-aşteptare
                                                                Somnului să îi dau vamă,
                                                           Cad din vis în deşteptere
                                                      Şi te văd aievea,mamă.

                                                 Mă-ntorc în copilărie,
                                            Nu mai vărs amar pe soartă,
                                       Azi îți fac o bucurie...
                                  Iacătă-mă-s după poartă!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu