România

România

joi, 16 iulie 2020

Nicolae Toma - Antologia „Poeți și prozatori români în Regal eminescian” - ediția 2020













        Nicolae TOMA
             România

                                                                                   SATISFACȚIA

Calofira U a rămas câteva câteva clipe fără grai după ce un reporter de la ziarul local s-a năpustit în casa ei. Nu trecuse nicio o jumătate de oră de când vărsase lacrimi dulci pe mormântul lui Papadache U și năucită nu înțelegea cum poate interesa un ziarist local, de la o publicație obscură, un personaj cu care a dus o mulțime de bătălii conjugale.

- În acest oraș ați fost un cuplu de pomină. Voi doi ați intrat în memoria colectivă devenind personaje de legendă. Cine poate să uite scandalurile și împăcările zgomotoase pline de romantisme jurăminte.

Calofira U răspunde înțepată.

- Celebri? Pentru cine? Ce știți voi? Nu știți nimic. O viață petrecută lângă Papadache U nu se compară cu viețile voastre mizerabile, nu se compară cu nicio o viață din orașul ăsta amărât și plin de bârfe și de țațe.

Reporterul o întrebă duios.

- Te-a iubit Papadache U?

- Vrei adevărul? Niciodată nu mi-a spus-o la modul serios. Repeta în batjocură în situații când nu-mi ardea de vorbe dulci. Cred că mai mult s-a obișnuit cu mine așa cum te lipești de un anumit obiect. Erau totuși momente  când simțeam că mă iubea în felul lui și atunci ascundeam toate ceasurile din casă ca să nu văd cum trece timpul.

Întrebarea inevitabilă o stârni pe Calofira U.

- Te-a înșelat vreodată Papadache U?

- Avea un hoby să încalece toate femeile din jurul meu și când eram la cuțite îi făcea o plăcere sadică să-mi povestească cum se tăvălea cu prietenele mele. Nu s-a mulțumit cu prietenele și vecinele și chiar rudele apropiate n-au scăpat de acest nărod. Uneori cred că nici mama și nici bunica n-au scăpat ca să nu fie încălecate. De nu știu câte ori amândouă se rugau de mine să-l trimit pe Papadache U să mute mobila sau să facă cumpărături. Odată l-am suprins cum o mângâia pe mama pe fese și cum m-a văzut l-a împins.

- Și cu bunica ai spus?

- Ce mi-a părut suspect este faptul că a început să se îndesească vizitele la bunica și imediat am observat o mare schimbare. Dintr-o dată bunica a renunțat la budigăi și a început să poarte chiloței și haine elegante și sexy. A înflorit așa deodată de parcă cineva i-a dat elexirul tinereții. În plus de câte ori venea pe la noi am observat cu nu purta chiloți și se așeza în așa fel încât Papadache U să vadă ce se poate vedea. Acesta o privea mut și transpira ca un armăsar în călduri. Dar știi vorba aceea „Hoțul neprins tot hoț rămâne!”.

- Vorba nu-i chiar așa.

Și Calofira U continuă:

-  Suspiciunea și gelozia nu vor dispărea niciodată și nu am avut curajul să o întreb pe mama și nici pe bunica dacă l-am împărțit între noi pe Papadache U, dar poate că asta e menirea bărbatului să-și dea jos pantaloni când vede un cur de femeie.

- Și totuși în căsniciile voastre multiple pigmentate cu certuri și bătăi nu ai avut nicio satisfacție?

- Firește că trăiesc cu cea mare satisfacție din viața mea și de câte ori mă privesc în oglindă șoptesc: „I-am mâncat viața cu zile!”.




 

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu