România

România

joi, 23 iulie 2020

Eugenia Mihu - Antologia „Poeți și prozatori români în Regal eminescian” - ediția 2020


 
       Eugenia MIHU
            România


                                                                  LĂSAȚI-MĂ, VĂ ROG, SĂ PLÂNG!
 
                                                        Lăsați-mă, azi vreau să râd, dar lacrima să-mi plângă
                                                             Și ca pe-o salcie la mal durerea să mă frângă...
                                                                  Azi vreau să mă gândesc, din nou, ce-i viața fără tine
                                                                       Și cum se joacă Dumnezeu, croindu-ne destine.
 
                                                                  Nu vreau s-aud nici un cuvânt, doar șuierul pe hoarnă
                                                             Și cum se zbate doru-n piept, cum lumea mi se-ntoarnă,
                                                        Vreau să aud caval doinind a jale și-a durere
                                                   Și cum suspinul lui pe corzi mă seacă de putere.
                                                        Lăsați-mă, nu mă-ntrebați dacă mi-e rău sau bine,
                                                             Doar știți, oricum, că vă răspund, cu vorbele puține,
                                                                  Că mi-este bine, când mi-e rău și când mi-e via
 ța fadă,
                                                                  Nu vreau s-aud nici vorbe dragi, nici vorbe-n vâ                                                                       Dar Dumnezeu poate oricând, din ceruri, să mă vadă.
 
 nt pierdute,+++++++++
                                                              Doar ploaie șiroind pe geam și zvon de alăute,
                                                         Și nici povești cu iz de-amor, sau vorbe înțelepte,
                                                    Doar vreau să mă târăsc, hoinar pe ale lumii trepte.
 
                                                        Iar crucea ce o am de dus e crucea mea, nu-mi cere
                                                             S-o las vreo clipă, s-o arunc, s-o îndulcesc cu miere,
                                                                  Nici s-o împart cu dumneata, o așchie din cruce
                                                                       Mi-a-nsângerat umărul gol și singură-o voi duce.
 
                                                                   Lăsați-mă, azi vreau să plâng și cerul tău să plângă,
                                                              Să plâng ușor, să plâng amar, să plâng ca o nătângă.
                                                         Iar tu să plângi cu fulgi de nea sau lacrime de ploaie
                                                    Și-atunci voi ști că ți-este dor. Și dorul tău mă-ndoaie.




Un comentariu: