România

România

duminică, 25 februarie 2018

Iubirea sub semnul Dragobetelui - Maria Tomița-Corini









Maria Tomița-Corini
       Parma - Italia



                                                 SĂRUTĂ-MĂ, IUBITE!

                                                         Iubite, amurgul
                                                              Îmi face semn
                                                                   Cu mâna,
                                                                        Cu ochii îi mângâi coama...
                                                                             Deschid încet portița gândului meu
                                        Și aștept să cadă Luna...
                                   Îi simt umbletul gingaș,
                              Prudentă,
                         Lumina sa palidă-mi presoară
                    Peste așteptările mele...
               Zăresc sărutul tău, iubite!
                                                         Și el coboară,
                                                              Pe pleoapa-mi tremurândă.
                                                                   Îti simt suflarea,
                                                                        Mă gâdilă...
                                                   Sărută-mă iubite,
                                              Sărută-mă întruna
                                         Până când fugi-va Luna
                                    Dincolo
                               De muchia dimineții,
                                                         Sărută-mă cu zarea, lumina, cerul,
                                                               Ziua, luna, anul,viața  și misterul!
                                                                   Sărută-mă iubite,
                                                                        Sărută-mă întotdeauna!
                                                                              Și dacă... 
                                                                                    Vei adormi,
                                                                                          Îngrijorată, să știi
                                                                                               Cu haina sărutului, iubite,
                                                                                                    Te voi înveli!

























            PE CULMEA VISELOR ADÂNCI
                
                  Mi-e dor de dorul tău aprins,
                       Mi-e dor de gura-ți dulce,
                            Când chipul tău aievea-n vis
                                 Mă ia și mă tot duce.

                                               Pe culmea viselor adânci,
                                                    În freamătul de șoapte
                                                         Te caut până-n zori și-atunci
                                                              Te pierd, rămas în noapte.

                                                                                 Te vreau aici, dar în zadar
                                                                            Te chem din val de mare,
                                                                       Căci ochiul tău nu-i simplu dar -
                                                                  E lacrimă ce doare!

                                                                                           Mi-e dor de dorul tău durut,
                                                                                      Mi-e dor ți-aș spune-ntruna,
                                                                                 Ești chipul ce nu l-am avut,
                                                                            Ești marea și furtuna!

                                                  În dorul tău eu mă destram
                                                       Cum noaptea-n zori se pierde,
                                                            Te am în vis și-n gând te am
                                                                 Ești viață-n ramul verde!





















       NU MĂ GONI DIN OCHII TĂI, IUBIRE!
                 
                            Nu mă goni
                                 Din ochii tăi iubire!
                                      Lasă-mă
                                           Să mă opresc
                                                La poarta
                                                     Soarelui tău.
                                                          Roabă-ți devin,
                                                               Cu mine fă ce vrei,
                                                                     Nu mă lăsa
                                                                          Să rătăcesc
                                                                                În geana
                                                                                     Apusului greu.

                                                                                     Rogu-m-aș la tine
                                                                                Ca și la Dumnezeu
                                                                           Ai grijă de mine,
                                                                     Te rog!
                                                                Îți sărut picioarele
                                                           De vrei.
                                                      Tu...
                                                 Culege-mă din
                                             Faldurile furtunii,
                                        Căci strivită
                                   Sunt mereu.

                                   Nu știi
                                        Cât mi-e de greu...
                                              Cu mine ușor nu-ți
                                                    Va fi,
                                                         N-o să mi-o spui
                                                              Și nu voi ști.
                                                                   Zâmbindu-mi doar
                                                                        Voi înțelege,
                                                                             Că totul e bine.

                                                                              Ai răbdare,
                                                                         Ai răbdare cu mine,
                                                                    Te rog!
                                                                Vreau să devin
                                                           Umbra visului tău,
                                                      Dar nu cutez
                                                 Și tu știi bine.
                                            De aceea mă port
                                       Ca un copil
                                  Așteptând să-mi
                             Întinzi o mână...

                             Îmi vei fi
                                  Poarta soarelui
                                       Mereu,
                                            Chiar dacă nu ți-am spus -
                                                 Vreau în zori
                                                      Să o deschid eu
                                                           Și tot eu
                                                                Să o închid
                                                                     La apus!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu