România

România

joi, 15 februarie 2018

Iubirea sub semnul Dragobetelui - Ioan Ganea-Christu










Ioan Ganea-Christu
       București


                                                        DE-ALE DRAGOSTELOR

     Am tot încercat să descriu mici momente din adolescenţă despre o persoană dragă de atunci şi pururea. Nu-mi ieşea, pentru că un prim scop a fost să-mi arăt calităţile pentru a o face să regrete că nu m-a observat suficient şi nu a nutrit aceleaşi sentimente, la timpul potrivit.
     Dar, ce vină poate să aibă!? Mi-am găsit singur răspunsul şi-atunci... am renunţat. Peste un timp iar mi-a încolţit ideea: măcar să scriu pentru mine. Viaţa e scurtă, a avut momentele ei, poate ar putea delecta pe cineva care le-ar citi cândva şi ar găsi ceva comun în aceste trăiri.
    Prima atracţie mai serioasă datează din clasa a doua. Mai toţi colegii la acea vârstă se lăudau fantezist că au făcut şi au dres cu fata căreia i s-a potrivit de minune o poreclă angelică” pe măsura chipului şi comportamentului, excelând în tot ceea ce făcea.
   Vorbeam (scriam) de memoria vizuală dezvoltată (în defavoarea altor forme, ca de exemplu cele cu referire la date istorice, cronologie, numere de telefon, nume de artişti, versuri) astfel încât pot să descriu după 45 de ani, cum era îmbrăcată persoana de care pomenesc şi care mi-a acceptat invitaţia la patinoar: un pulover din melană, moale, tricotat manual, bleu cu ornamente albe (ca florile de gheaţă pe geamuri) la manşete, poale şi guler, cu o căptuşeală (rar întâlnită la asemenea articol de vestimentaţie) din mătase albastră; mănuşi albe, croşetate dintr-un material buclat, puţin cam aspru la atingere (constatare în timpul celor două ore ale programului de patinaj, plus drumul); o căciulă, garnitură din acelaşi material cu al puloverului, care avea un ciucure atârnat la distanţă apreciabilă. Am reţinut şi melodia, şlagăr al vremii, difuzată de câteva ori în timpul programului, Nights in White Satin interpretată de formaţia The Moody Blues...
     Nu mi-am dat seama dacă atracţia era doar unilaterală şi nici nu m-am lăudat cu această ieşire. Am păstrat amintirea pentru mine, inclusiv parfumul degajat din fularul asortat.
     Prin ciclul doi al şcolii generale, odată cu venirea în clasa noastră a unui nou coleg, destul de studios şi parcă mai retras, s-a închegat o prietenie specifică vârstei, un caré de prieteni care s-a sudat şi a durat până puţin după începerea liceului, când ni s-au despărţit drumurile.
     M-a marcat o întâmplare din clasa a opta, tocmai la aniversarea acesteia: erau peste zece invitaţi, bună dispoziţie, nimic deosebit faţă de alte zeci de astfel de petreceri adolescentine.
     Dar, apare un moment după tăierea tortului şi La mulţi ani! - urile respective, în care prietenul comun, nu ştiu din ce motive (doar am încercat să-mi imaginez câteva variante) m-a rugat ca la următorul dans să-i transmit fetei că firava relaţie nu-şi are rost sau viitor, fără nici o altă explicaţie...
     Am acceptat cu greu, momentul era cel mai nepotrivit posibil, iar eu la fel de nepotrivit ca persoană de transfer. Ţineam atât de mult la ea, încât eram fericit de fericirea ei, chiar cu cel pe care mi se părea că îl preferă ...
    S-a dus atmosfera petrecerii, fiecare din noi trei rămânând un timp cu regretele specifice...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu