România

România

luni, 26 februarie 2018

Iubirea sub semnul Dragobetelui - Eugenia Mihu







       

        Eugenia Mihu
Brad, jud. Hunedoara


          DRAGOBETE SENIOR

Hai, nu îmi spune c-ai uitat sărutul,
     Frumosul meu, cu ninsă mustăcioară,
          Și nu îmi spune c-ai uitat trecutul
               Când eu eram arcuș, iar tu vioară.

                    Hai, nu-mi șopti de grijile mărunte
                         Și uită de durere și de boală,
                              Sărută-mă pe umeri și pe frunte
                                   Și culcă-ți capul, tandru,-n a mea poală.

                                        Nu te gândi că-n ziua ce-o să vină
                                             Ești mai aproape cu un pas de stele,
                                                  Gândește-te că steaua e lumină
                                                       Și ce frumos vom străluci prin ele.

                                                                                            Adu-ți aminte buclele rebele,
                                                                                       Dar răzvrătite, coamă de buiastru,
                                                                                  Și părul tău, șuvițe în inele,
                                                                             Ce încadra privirea ta de astru

                                                                        Adu-ți aminte lujerul de gleznă
                                                                   Ce-l mângâiai și-ți răstignea privirea
                                                              Și ziua-n soare și în noaptea-beznă.
                                                         Mai ști ce-a fost, sau dusă-i amintirea?

                                        Iar azi, de Dragobete senior,
                                             Eu te sărut, dar... nu te dragobesc
                                                  Deși îmi este dor de ce mi-e dor
                                                       Și încă știu că pot să te iubesc...















                                         DORUL ȘI PRIVIGHETOAREA


                                              Dacă ți-aș fi iubită ți-aș săruta cuvântul
                                              Și buzele răscoapte, cu gustul de tristețe,
                                              Dar sunt petala dusă, ce-o pribegește vântul,
                                              Ori diamantul brut, dar pur, cu șapte fețe.

                                              Dacă ți-aș fi iubită te-aș răstigni în vers
                                              Precum a fost Iisus, pe crucea lui cea sfântă
                                              Și ți-aș clădi altare de rugă-n univers,
                                              Dar sunt privighetoarea, cu o aripă frântă.

                                              Măcar și pentru-un ceas, dacă ți-aș fi iubită
                                              Aș ști să vin la tine din depărtări de zare
                                              Și-aș naviga-n oceanul de stele pe orbită
                                              Cercând cu stăruință s-ascult a ta chemare.

                                              Dacă ți-aș fi iubită, atât, pentru o zi,
                                              M-aș lepăda de mine și ți-aș întinde mâna
                                              Și ramură-copacii pe noi ar desfrunzi
                                              Și ne-am preface-n stele sau una cu țărâna.

                                              Dar sunt atâta doar, răscruce la popas
                                              Ce-arată două sensuri: spre dragostea din noi
                                              Sau spre un rupt din lume, sihastru de pripas
                                              Ce-i călător prin viața de-aici și de apoi.

























                                                                                      DE VEI PLECA

                                                                                          Dacă te duci și-mi lași fiorul
                                                                                     Nicicând rostitelor cuvinte
                                                                                Să-ți legi atunci de mine dorul
                                                                           Cu raza soarelui fierbinte.

                                                                      De vei pleca și ochii tăi
                                                                 N-or vrea nimic să îmi mai spună
                                                            Și-mi vor lăsa numai văpăi
                                                       Te voi privi pe-un ciob de lună.

                Iar dacă gura ta n-o vrea
                     Nimic de-acum să-mi mai șoptească
                          E semn că ai plecat pe-o stea
                               În lumea ta dumnezeiască.

                                    Și mâinile de n-or putea
                                         De-acum în brațe să mă strângă
                                              Ce rezolvare-aș mai avea
                                                   Durerea grea să nu mă frângă?

                                                                                          Și de te duci, mări, te duci
                                                                                     Să nu privești spre înapoi
                                                                                C-oi fi un pui în cuib de cuci
                                                                           Fără vreo punte între noi.

                                         C-a fost frumos, chiar prea frumos,
                                              Iubitul meu cel cu mustață,
                                                   Că am plecat, cândva, de jos
                                                        Și-am răzbătut, uniți, în viață.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu