România

România

marți, 29 noiembrie 2016

Dulce, România mea




Constantin-Nicolae Gavrilescu


Mândră țară, Românie,
ne hrănești din a ta glie,
ne aduni de prin străini,
ne speli de-ale noastre vini.

Fie pâinea cât de rea,
dulce, România mea,
am să stau și-am să îndur
vrajba celor din-prejur.




Am să lupt cu voinicie
bine iar ca să ne fie,
căci iubesc acest popor,
pentru țară am să mor.

Români dragi, să ne unim
chiar de-ar fi să ne jerfim,
să-i dăm jos pe cei hulpavi
ce-au făcut din noi doar sclavi!

Și-am plecat pe uși străine
crezând c-o să fie bine,
dar acolo ne-a fost dor
și de frunza de mohor.

Și adânc am lăcrimat
din suflet am suspinat,
că amar ne-am chinuit
dorul ni l-am tăinuit.

Din nou vreau să vin acasă,
cu ai mei să stau la masă,
să mă bucur iar de soare
să-mi vindec tot ce mă doare.

Am scris aceată poezie azi, inspirat de o alta scrisă de prietena mea, binecunoscuta poetă, Ileana Cornelia Neaga.

Ileana-Cornelia Neaga
O MĂICUȚĂ
Ileana Cornelia Neaga

O măicuță-i ce ne strânge
La sânu-i ocrotitor
Și de mult timp, ochiu-i plânge
Ostoindu-se de dor

E-o măicuță ce ne-adună
De prin lume-mprăștiați
Să ne-nvețe, să ne spună:
Să vă iubiți, sunteți frați!


România ni-e măicuța
Mândră de ai ei pruncași
România ni-e căsuța
Moldoveni și românași.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu