România

România

duminică, 14 aprilie 2019

Din lirica lui Carmen MITRACHE

Carmen MITRACHE
         România 

APE ȘI STÂNCI


                    Azi plouă-n mine. Timpul mă alungă.
                         Azi nu mai văd. Azi nu mai simt. Azi tac.
                             Mă-nchid în cercuri care mă obligă
                                 În stânca rece, tristă, să mă-mbrac.

                                                                                     Şi stau acolo, împietrită-n timp
                                                                                Cu zâmbetul zbătându-se să iasă
                                                                           Şi cu picioarele înfipte-adânc
                                                                      În lumi ce nu mai vor să mă primească

                                 Şi trag de mine cele două stări
                                      La poluri diferite de cuvinte
                                           Eram doar foc, acum, sunt doar pământ,
                                                Doar şoapta râului vrea să mă alinte.

                                                                      Un râu ce-ncearcă să strecoare-n mine
                                                                  Timpuri străvechi, cu patimi prea adânci.
                                                             Un drum săpat cu sete.  E o taină.
                                                        Ştiută doar de ape şi de stânci.

                                                                                             Voi nemuri în peştera creată
                                                                                                   De chinul apei care a străpuns
                                                                                                        În ani şi ani o inimă în piatră.
                                                                                                             Dar şoapta râului, nu mi-e deajuns.

                                                                                                                                Şi am ales să tac. Deşi vorbeşte
                                                                                                                           Primejdia de a mă prăbuşi.
                                                                                                                      Căci râul este rece şi loveşte
                                                                                                                  Mai repede decât pot eu trăi.

                                                Îngusta lume dintre apă-stâncă
                                                     Mă strânge-n orizonturi fără zbor.
                                                          Azi nu mai simt. E noaptea prea adâncă
                                                               Şi norii cad pe mine. Dar nu mor.

                                                                                                            Nu mă mai zbat. Îmi accept neputinţa
                                                                                                       Încerc să m-adaptez în noul corp
                                                                                                  Eu am plecat. Astăzi îmi ştiu sentinţa.
                                                                                             Dar încă sper, iubind, să mă întorc.


                                        E CIUDAT


                    Îmi beau, singură, vibrând, amintirile
                         Pe pridvorul tăcerii. E întuneric,târziu.
                              Paginile roase, răsfoite de vreme
                                   Se deschid. Ceru-i  trist, vineţiu.

                                        Bate vântul. Mi-e frică, mi-e noapte
                                             De atâta prezent din trecut,
                                                  Demodat, timpul geme, în şoapte
                                                       Ating aerul să mă simt, dar mă rup.

                                                           Golul din suflet tot dă peste margini
                                                                Euforică, beau doar din vină. Şi ţip.
                                                                     Vitalul cortegiu al îndoielilor mele
                                                                           Se adună din nou. Mă afundă în vid.

                                                                                                                   Reproduc, sistematic, tabloul tăcerii
                                                                                                              Şi tot beau din esenţa neschimbată în timp
                                                                                                         Recunosc pretutindeni eroarea plăcerii
                                                                                                    Şi încerc să-i dau rost. Mă amăgesc. Tac şi strig.

                                                                                               Început de sfârşit când bei singur... din tine
                                                                                          Un apus, vinovat, al iubirii inspir.
                                                                                     O ciudată visând la o altfel de lume...
                                                                                Asta sunt. Şi ciudat. Tot iubire respir... 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu