România

România

duminică, 18 iunie 2017

Poeți contemporani - Ludmila VÂRLAN-TURCU - Anotimpul iubirii










Ludmila VÂRLAN-TURCU, Republica Moldova



                                                    ATINGERE

                                   Simt cum sufletul tău se atinge de-al meu
                                   Adunând depărtarea în ghem de tristețe
                                  Și încearcă să-mi spună cât este de greu
                                  S-asculți liniștea ce printre gânduri se țese.

                                  Ceasul numără orele indiferent
                                  Țintuindu-ne firea în lung-așteptare.
                                  O plăcere-i când tu o slobozi pe-un moment
                                  Și în zbor peste hău mi-o trimiți călătoare.

                                  M-aș topi în atingerea tandră mereu
                                  Lăsând timpului pradă discreta uitare.
                                  Iluzoriu  pe-o clipă suntem tu și eu...
                                  Ce ușoară se-așterne pe pleoape-nserarea!


                  
                   CÂNTĂ-MI

     Cântă-mi un cântec de leagăn
     Doar pentru mine aparte,
               Roagă-te vântului reavăn
               În adieri să mi-l poarte.

                         Spre depărtarea ceţoasă
                         Fără de străzi şi adrese
                                   Unde tristeţea noroasă
                                   Fir de păianjen îmi ţese.

                                             Pune-mi sărutul pe ochii
                                             Care-au uitat mângâierea
                                                       Să se adune toţi stropii
                                                       Într-un izvor de plăcere.

                                                                 Îmbrăţişează tăcerea
                                                                 Să nu se teamă în noapte,
                                                                           Să se topească ca mierea
                                                                           În ale inimii şoapte.




                                                                                  DOR TOMNATIC

                  Plouă în toamnă...
                       Pustie e banca
                            În parcul speranţelor noastre târzii.
                                 Pe-aleile sumbre
                                      Nu mai fug umbre,
                                           Sub frunza căzută doar gândul e viu.
                                                Cu glas ce vrăjeşte
                                                     Sfios îmi şopteşte
                                                          S-ascult urma paşilor care nu vin.

                          Nu vin... Prea târzie e toamna,
                               Prea rece e stropul căzut peste noi.
                                    Dansatu-şi-au orele jocul de-aramă
                                         Lăsând pe o bancă o frunză orfană -
                                              Aduceri aminte scăldate în ploi.

                                                   În ploi solitare,
                                                        Orfane şi ele,
                                Vegheate în taină de-al toamnei fior.
                                     Le mângâie vântul
                                          În scurt-adiere
                                               Oprindu-şi pe-o clipă sălbaticul zbor.
                                                    Și eu, pentr-o clipă,
                                                         Mă simt măgulită
                                                              De-o mică nădejde cu voce de dor.

                                               De-un dor ce buimatic mă plouă
                                                    Cu lacrimi desprinse din nori cenuşii.
                                                         Cad picuri pe inima ruptă în două
                                                              Şi spală o frunză orfană cu rouă
                                                                   În parcul speranţelor noastre târzii.



















                  ALINTĂ-MI SUFLETUL...

          Când firul drumului se pierde-n timp
               Și nu mă plouă stele căzătoare
                    Alintă-mi sufletul cu flori de câmp,
                         Dă-mi frumusețea lor nepăsătoare.

                              Culege-le mănunchi în dimineață
                                   De mângâierea lunii sărutate.
                                        Presoară-mă! Să-mi fie dor de viață
                                             Când inima pe-un alt acord se zbate.

                                                  Răsfiră-le mireasma-ncântătoare
                                                       Pe gându-mi ostenit și-aproape tâmp,
                                                            Dă-mi libertatea lor învietoare,
                                                                 Alintă-mi sufletul cu flori de câmp.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu