România

România

joi, 15 iunie 2017

Poeți contemporani - Maria Ruscanu-Bălăcianu - Anotimpul iubirii











Maria Ruscanu-Bălăcianu - România


                                                                                       ÎN VISE

                                                                  Atât de-aproape mi te-arăți în vise,
                                                                  În ochii tăi mă scald ca-ntr-un ocean
                                                        Când, ascultând despre minuni promise,
                                                        Alintul tău mi-e liniștit liman.

                                              Acolo niciodată nu ești singur
                                              Mereu de mână ne plimbăm desculți
                                    Respiră primăvara-n orice mugur
                                    Și-n suflete o ascultăm tăcuți.

                          În vise lăcrămioarele suspină
                          Când ochii tăi sărută ochii mei
                E soare cald și fața ta-i lumină
                Iar verdele răsare peste văi.

                                                Acolo-n vise ești mereu cu mine
                                                Distanțele ca roua se topesc
                                      Un vis etern e viața lângă tine
                                      Și nu mai vreau nicicând să mă trezesc.

























             ȘTII CÂT TE IUBESC?

Știi că pentru tine zarea se îmbracă-n curcubeu
Cu luciri plutind pe ape, peste codri, peste nuferi?
          Se-nfioară dimineața peste dulce chipul tău
          Luminând tot orizontul pentru tine să te bucuri.

                   Păsări cântă prin zăvoaie spintecând cu-aripa
                   Iarba-ncet se unduiește pe sub pașii tăi desculți
                             La izvoarele din codru se adapă-n taină cerbul
                             Lin foșnește-n zori pădurea pe sub cetini s-o asculți.

               Flori de câmp răsar în cale-ți iar mireasma lor te-mbată
               Când, trezită din visare, te îmbrățisează zarea
                         Așternând sub ochi-albaștri chiar dumbrava minunată
                         Înțelegi acum, iubito, că ți-am ascultat chemarea?

                              Ca-n povești de mult uitate toate-ncep a povesti
                              La răscruci de anotimpuri nefirescul e firesc
                                        Glăsuiește-astfel pădurea cu-ale ei mii zeci de chipuri
                                         Și-ți dezvăluie pe față cât de mult eu te iubesc!

























                       IAR CADE ÎNSERAREA...

                      Iar cade înserarea stingând sub cer lumina
                      Tăcerea se așterne peste întinse zări
                      Mă cauți printre stele aievea cu privirea
                      Și peste flori de nufăr tu îmi așterni cărări.

                      A amuțit și lacul, au adormit și fluturi
                      Pădurea-n tainic freamăt se leagănă-n amurg
                      Din deal suav răsună cântări din glas de bucium,
                      Când umbrele-nserării peste livezi se scurg.

                      Ce tainică-nserare mi te aduce-aproape!
                      Respiri în glas cu codrul ce știe dorul tău
                      Sub umbră de mesteceni, în clipocit de ape
                      Îmi strigi să-ți fiu aproape că-ți sunt sortită eu.

                      Doar greierii mai cântă  prin iarba de mătase
                      Din înălțimi doar luna lucește peste stânci
                      De ce numai cu tine pădurea mi-e acasă
                      Și stelele-s aproape la pieptu-ți când mă strângi?

                      Ai strâns în palme cerul și l-ai făcut cunună
                      Ușor mi-ai prins-o-n plete când vântul adia
                      Mi-ai spus în noaptea-aceea ... - Noi fi-vom împreună
                      Ne leagă cer și stele  și toată dragostea!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu