România

România

joi, 5 iulie 2018

Scriitori contemporani - Zina IZBAȘ, Spune-mă...










                                              
                                              Zina IZBAȘ -  Republica Moldova 

                                                                        SPUNE-MĂ...

                                                                         A fost, s-a întâmplat
                                                                              În legendă sau mit,
                                                                                   Alergând pe bolta celestă,
                                                                                        Carul cu stele s-a rostogolit
                                                                                   Şi-ntr-o bună zi m-ai descoperit
                                                                              Rătăcind pe a munţilor creste:
                                                                         Spune-mă ca pe O POVESTE.
                                                                    Nu am făcut să strigi: „Evrica!”
                                                               Şi n-ai exclamat: „Ce minune!”,
                                                          Crezându-mă drept un sfârşit de zbor,
                                                               Rămasă printre bulgări, învelită c-un nor,
                                                                    Speriat, singuratic, rătăcit meteor:
                                                                         Spune-mă ca pe UN DOR.
                                                                              Nu am căzut cu roua în zori
                                                                          Pe care să o sorbi cu sete,
                                                                     Ci… ca o rază m-am aprins deodat’
                                                                Şi sufletul meu pentru tine-a brodat
                                                           Cu fir de lumină şi aur curat
                                                      Un soare de zi şi de noapte:
                                                           Spune-mă ca pe O ȘOAPTĂ.
                                                                Priviri mă cuprind printre ierbi şi păcat
                                                                     În iureş de mâini răpitoare,
                                                                          De vânturi hoinare trecând nesperat,
                                                                               Cometă ce-a ars printre vieţi de-altă dat’
                                                                                    Şi jarul iubirii pe stânci l-a turnat
                                                                                         Cu soarta încinsă pe vatră:
                                                                                    Spune-mă ca pe O PIATRĂ.
                                                                               Nu ştiu să te uit şi una îţi cer
                                                                          Cu tainică şi ultimă rugă:
                                                                               Acoperă-mi trupul cu clipa de ieri
                                                                                    În mantia tristă, de veşnic mister,
                                                                               Şi aruncă-mă sus, mai aproape de cer -
                                                                          C-am fost, că voi fi… negrăit adevăr:
                                                                               Spune-mă ca pe O UMBRĂ.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu